• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

دولت تنها ۱۵ درصد نهاده مصرفی عشایر را تامین می کند

  • کد خبر : 3621
  • 02 اسفند 1400 - 9:46
دولت تنها ۱۵ درصد نهاده مصرفی عشایر را تامین می کند
مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تن نهاده مورد نیاز این جامعه تولید کننده است گفت: دولت تنها ۱۵ درصد این میزان را با نرخ دولتی در اختیار عشایر قرار می دهد.

به گزارش نویاب به نقل از ایرنا، رضا بیات روز یکشنبه در چهارمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی امور عشایر استان تهران اظهار داشت: بخش زیادی از اقلام مورد نیاز عشایر توسط این جامعه تولید کننده تامین می شود و دولت تلاش دارد تا با کاهش هزینه های تولید از این جامعه تولید کننده حمایت کند.

وی افزود: بیشترین فعالیت جامعه عشایری در سراسر کشور در حوزه دامپروری و تولید گوشت قرمز است و بیشترین مشکل این جامعه تولید کننده در زمینه تامین نهاده های دامی است که دولت تلاش دارد با تامین مورد نیاز نهاده موجب رونق تولید این جامعه تولید کننده شود.

مدیرکل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر کشور با اشاره به فعالیت زنان عشایر نیز گفت: هم اکنون ۴۲۴ صندوق اعتبار خرد زنان عشایری در کشور فعال است که حدود ۳۰ هزار نفر از زنان عشایری عضو این صندوق‌ها هستند.

وی ادامه داد: این زنان در حوزه های دامپروری، پرورش مرغ بومی و قارچ، تولید گیاهان دارویی، مواد لبنی و تولید صنایع دستی و قالی و قالیچه فعالیت می‌کنند.

بیات خاطرنشان کرد: برای حمایت و توانمندسازی این صندوق‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص داده ایم که در یک پروسه چهار ساله پس از تاسیس و با توجه به فعالیت‌های صندوق پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: توانمندسازی این بخش از طریق توسعه برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش موثرتر زنان عشایری در بخش کشاورزی و صنایع دستی است.

تفاهم نامه امور عشایر استان تهران با سازمان میادین شهرداری تهران

مدیر امور عشایر استان تهران نیز در این جلسه از تفاهم نامه همکاری این نهاد با سازمان میادین شهرداری تهران برای عرضه محصولات عشایری در حوزه دام زنده خبر داد.

فرشید ذبیحی افزود: مدیریت جدید سازمان میادین شهرداری تهران که در سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همواره از تولیدات عشایری حمایت کرده در تلاش است با واگذاری چند غرفه دام زنده ویژه عشایر بتواند از تولیدات دامی این جامعه تولید کننده حمایت کند.

وی ادامه داد: دام های عشایر استان تهران در روزهای عرفه و عیدقربان در سه جایگاه ثابت عرضه دام زنده سازمان میادین شهرداری تهران نسبت به ذبح دام اقدام کرده اما تلاش داریم این عرضه محصولات عشایری در شهر تهران بصورت دائمی دنبال شود.

مدیر امور عشایر استان تهران همچنین در زمینه تامین نهاده های دامی نیز گفت: امسال مدیریت مناسبی از سوی سازمان امور عشایر کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در زمینه تامین نهاده دامی دولتی انجام شد.

به گفته وی، عشایر استان تهران سالانه بیش از ۳۰ هزار تن انواع نهاده نیاز دارد که امسال حدود ۲۰ درصد این میزان با نرخ دولتی در اختیار عشایر قرار گرفت.

استان تهران حدود سه هزار خانوار عشایری دارد که این جامعه تولید کننده سالانه بیش از ۶۵ هزار محصول تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

استان تهران
شهر تهران

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3621
  • منبع : ایرنا
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.