• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
معاون استاندار گلستان خبرداد؛

استفاده از فاینانس برای توسعه راه آهن اینچه| چاره ای جز ورود سرمایه گذار خارجی نداریم

  • کد خبر : 3578
  • 01 اسفند 1400 - 10:20
استفاده از فاینانس برای توسعه راه آهن اینچه| چاره ای جز ورود سرمایه گذار خارجی نداریم
دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: چاره ای جز استفاده از ظرفیت سرمایه گذار خارجی در توسعه راه آهن اینچه نداریم و حداقل ۳۰ درصد سرمایه گذاری توسط خارجی های انجام می شود.

سید محمد دهنوی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: برای قرار گرفتن در کریدور ترانزیتی شمال به جنوب چاره‌ای جز تکمیل خط ریلی نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: باید خط ریلی اینچه برون از البرز عبور کرده و به طبس برسد و از آنجا به بندرعباس متصل شود و این می تواند مهم‌ترین پروژه دولت سیزدهم باشد.

وی بیان کرد: احداث این محور، مسیر ترانزیت شمال به جنوب را به پنج روز کاهش داده و هفت میلیون تن به ظرفیت ترانزیتی ریلی کشور اضافه خواهد کرد.

دهنوی ادامه داد: مهم ترین هدف ما این است با استفاده از سرمایه گذار بخش خارجی این کریدور حمل و نقل را برقرار کرده تا بتوانیم در افزایش صادرات ریلی موثر باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: حجم کل ترانزیت کشور ۱۲ میلیون تن است و با توسعه این خط هفت میلیون تن ظرفیت ترانزیت کشور اضافه خواهد شد.

وی توضیح داد: توسعه مسیرهای ریلی یا بر اساس مسافر و یا بر اساس میزان بار است و متاسفانه در سال‌های گذشته تصمیمات گرفته شده که بر مبنای میزان مسافر بوده است و ما کمتر از موهبت محور ترانزیتی برخوردار شدیم.

دهنوی تأکید کرد: اگر قرار است تحولی در استان رخ دهد مهم‌ترین مسأله آن ایجاد این کریدور است.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف دولت سیزدهم ارتباط با همسایگان بوده و در سفر رئیس جمهور به ترکمنستان بسیاری از مشکلات و دغدغه ها برطرف شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان اظهارکرد: باید برای اجرای این پروژه از ظرفیت سرمایه‌گذار خارجی استفاده کرده و شرکت‌های قزاقستان، ترکمنستان و روسیه در این محور سرمایه‌گذاری کنند در این شرایط این خط هیچ گاه تعطیل نخواهد شد.

دهنوی با تأکید بر این که ما چاره ای نداریم جز این که از ظرفیت سرمایه گذار خارجی در توسعه راه آهن استفاده کنیم، گفت: پیش‌بینی ما این است که حداقل ۳۰ درصد سرمایه گذاری توسط خارجی ها انجام شود.

وی اضافه کرد: این پروژه در سال های گذشته مطالعه شده و در سال ۹۸ مطالعات آن به روز رسانی شده و برای اجرای آن می‌توانیم از فاینانس خارجی و یا ماده ۵۶ استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3578
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.