• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

استاندار گلستان دستگاه‌ها را برای جذب اعتبارات ملی به خط کرد 

  • کد خبر : 35512
  • 30 فروردین 1403 - 9:48
استاندار گلستان دستگاه‌ها را برای جذب اعتبارات ملی به خط کرد 
زنگانه، استاندار گلستان دستگاه‌های اجرایی استان را برای جذب اعتبارات ملی به خط کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای جذب اعتبارات ملی کوشا باشند.

به گزارش نویاب به نقل از ایرنا، علی‌محمد زنگانه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گلستان اظهار کرد: مدیران برای تخصیص اعتبارات و مطالبات دستگاه خود در سطح ملی به طور هفتگی رایزنی داشته و نتیجه و خروجی آن را شخصا به بنده گزارش کنند.

استاندار گلستان به نامگذاری سال جدید به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و افزود: تحقق شعار سال و فرمان مقام معظم رهبری نیاز به کار متراکم و مضاعف دارد و مدیران در سال ۱۴۰۳ باید به طور ویژه پای کار باشند.

وی با بیان اینکه اگر مدیران گلستانی ریسک‌پذیر نباشند استان توسعه پیدا نمی‌کند، تاکید کرد: مدیران در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده تلاش مضاعف داشته باشند تا گره‌های کور استان باز شود.

زنگانه به رتبه دوم گلستان در امنیت سرمایه‌گذاری، رشد بیش از هشت درصدی اقتصادی و رشد هشت پله‌ای نرخ مشارکت اقتصادی استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و توضیح داد: ارتقای این شاخص‌ها کار بسیار سختی است و تحقق این مساله، نشان از توجه و حمایت ویژه دولت دارد.

وی خواستار تدوین برش استانی برای برنامه هفتم توسعه شد و تصریح کرد: اگر شاخص‌های برنامه هفتم توسعه تحقق یابد کشور در بسیاری از بخش‌ها دچار پیشرفت خواهد شد، از سویی دیگر گلستان یکی از مبادی تحقق برخی از شاخص‌ها در برنامه هفتم توسعه است.

استاندار گلستان بر ضرورت جلوگیری خروج منابع مالی از استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه گردش مالی برخی از فعالان اقتصادی، شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ و صاحبان سرمایه مستقر در گلستان در خارج از استان است حال آنکه باید در همین استان باشد و در این مسیر با کسی تعارف نداریم.

انتقاد استاندار گلستان به صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید

زنگانه همچنین از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید انتقاد کرد و متذکر شد: شورابه‌های ناشی از تولید ید در گلستان بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی گلستان را آلوده کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های مربوط به ید و رعایت نکردن قوانین محیط زیستی سبب شد تا انواع کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون محیط زیست وکمیسیون اصل ۹۰ به پرونده ورود پیدا کنند، تاکید کرد: از ۱۶ پروانه اکتشاف ید ۱۰ پروانه لغو شده بود اما دوباره فعال شد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه اجازه نمی‌دهیم برخی‌ها با رابطه، به محیط زیست و مردم گلستان آسیب بزنند، یادآور شد: با توجه به اینکه برخی از افراد به دلیل فعالیت در اکتشاف ید متحمل هزینه شدند و دستگاه‌های لازم را خریداری کردند ادامه فعالیت آنها در شورای برنامه‌ریزی استان بررسی شود و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

زنگانه خاطرنشان کرد: توسعه‌ای که منابع طبیعی و محیط زیست را نابود کند فایده‌ای ندارد، در شرایطی که کشورهای اروپایی به سمت اقتصاد سبز حرکت کردند ما نمی‌توانیم در راستای آسیب به محیط زیست حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه گلستان حائز رتبه دوم کشور در اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری شد، یادآور شد: امیدوارم در سال ۱۴۰۳ با اضافه شدن اعتبارات سفر دوم رییس جمهوری گلستان در این بخش حائز رتبه اول شود.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه استان گلستان در حوزه اشتغال و فعالیت‌های مرتبط به آن رتبه سوم را کسب کرد، تصریح کرد: از فعالیت دستگاه‌های مرتبط با حوزه اشتغال تشکر می‌کنم.

زنگانه ادامه داد: همچنین گلستان جزو پنج استان اول کشور در میزان مشارکت در اجرای طرح رضایت‌بخشی از عملکرد کارکنان شد که این شاخص نشان می‌دهد با وجود همه مشکلات، دستگاه‌های اجرایی توانستند با ارباب‌رجوع درون‌سازمانی ارتباط خوبی برقرار کنند.

وی گفت: گلستان همچنین جزو ۱۰ استان برتر کشور در اهتمام به کنترل تورم شد و در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات در سامانه شفافیت نیز برای دومین سال پیاپی در کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=35512
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.