• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی:

مسائل حقوقی مشارکت سرمایه‌گذاری مرتفع شود

  • کد خبر : 35464
  • 29 فروردین 1403 - 10:53
مسائل حقوقی مشارکت سرمایه‌گذاری مرتفع شود
قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برای حضور و مشارکت مردم در امور اقتصادی و تحقق شعار سال لازم است که مسائل حقوقی مشارکت سرمایه‌گذاری مرتفع شود.

به گزارش نویاب به نقل از فردای اقتصاد، جعفر قادری درباره اینکه چه عواملی باعث عدم تحقق شعار سال می‌شوند، اظهارکرد: در برخی حوزه‌ها نظیر برق، آب، گاز، نفت و مواردی پیرامون مالیات و بیمه باید نهادهای تنظیم‌گیری ایجاد شود تا بتوان از حق و حقوق مردم دفاع کرد.

به باور عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تقسیم‌بندی پروژه‌های بزرگ به کوچک می‌توان زمینه ورود مردم را مهیا کرد.

به گفته وی، مسائل حقوقی مشارکت و سرمایه‌گذاری باید مرتفع شود.

قادری با اشاره به ضرورت تسهیل در صدور مجوزها اظهار کرد: با تسهیل مجوزهای کسب‌وکار می‌توان زمینه ورود سایر دستگاه‌ها را هم فراهم کرد. تسریع در فرآیند فعالیت‌های اداری و الکترونیکی شدن اقدامات در بخش‌های دولتی از نکات حائز اهمیت برای افزایش مشارکت مردم در نظر گرفته می‌شود. باید از تمرکزگرایی اجتناب و به سمت تمرکززدایی حرکت کرد.

وی افزود: در روش‌ها و شیوه‌های تامین مالی تولید باید اقدامات تازه‌ای صورت گیرد. ایجاد شفافیت در بورس و فراهم ساختن سازوکارهای جدید برای تامین مالی نکته حائز اهمیتی است.

قادری معتقد است، قانون سیاست‌های اصل ۴۴، قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانون رفع موانع تولید، قانون تولید زیرساخت‌ها، تسهیل مجوزهای کسب‌وکار، سهولت فضای کسب و کار باید هر چه سریع‌تر به مرحله اجرا برسند.

افزایش ظرفیت‌های تولیدی به افزایش کسب درآمد ارزی کمک خواهد کرد، در این حالت طبعا نقدینگی به سمت بخش‌های تولیدی سوق پیدا می‌کند. مسائلی پیرامون ارز و سکه هم مرتفع خواهد شد. بانک مرکزی یا مدیران وزارت اقتصاد برای حفظ قدرت خرید چه اقداماتی را انجام می‌دهند؟ کدام یک‌ حاضرند در شرایطی که نرخ تورم بیش از ۴۰ درصد بوده با استفاده از سیستم بانکی با نرخ ۲۲ و ۲۳ درصد اقدام به سپرده‌گذاری کنند.

به گفته قادری، افراد در چنین مواقعی مجبورند نقدینگی خود را از بانک خارج و به ارز و سکه تبدیل کنند. باید شرکت‌های سهامی عام پروژه راه‌اندازی شده و کف سودی برای سرمایه‌گذاران تضمین شود. در چنین شرایطی مردم در منافع حاصل از اجرای طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی شریک خواهند شد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=35464
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.