• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
جانشین رئیس جهاد کشاورزی گلستان مطرح کرد؛

ذخیره ۷۰۰۰ تن برنج در انبارهای رسمی گلستان| آماری از انبارهای غیر رسمی نیست

  • کد خبر : 3500
  • 27 بهمن 1400 - 14:40
ذخیره ۷۰۰۰ تن برنج در انبارهای رسمی گلستان| آماری از انبارهای غیر رسمی نیست
حسن پور، جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان موجودی برنج در انبارهای رسمی استان را حدود هفت هزار تن اعلام کرد و گفت: بعید نیست عده‌ای فرصت طلب در انبارهای غیررسمی برنج احتکار کرده باشند.

سعید حسن پور در گفتگو با خبرنگار نویاب جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان قیمت برنج در بازار را کاذب و غیر کارشناسی خواند و اظهار کرد: این افزایش قیمت کاذب را یک سری دلال ایجاد کردند.

وی با بیان این نکته که قیمت برنج در بازار کاذب است، افزود: این افزایش قیمت کاذب را یک سری افراد واسطه و دلال با احتکار برنج در انبارهای غیر رسمی ایجاد کردند.

وی نهایت قیمت تمام شده برنج را بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر زمان کشت برنج نیست و فقط چند ماه از فصل برداشت شالی گذشته، افزایش اینچنینی قیمت برنج منطقی به نظر نمی‌رسد.

او ادامه داد: در حال حاضر این ذهنیت وجود دارد که کشاورزان برنج را در انبار نگه داشتند که اینگونه نیست زیرا این افراد نه مکان نگهداری و نه توان مالی آن را دارند.

حسن پور با بیان این مطلب که کشاورزان برای تامین معاش خود نیاز به نقدینگی دارند، افزود: به همین خاطر این افراد پس از برداشت ناگزیر به عرضه محصولاتشان به خریداران هستند.

جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان معتقد است: برنج دست افراد دلال و واسطه بوده و یا در انبارهایی شالیکوبی ها نگهداری می‌شود.

وی با بیان این نکته که افزایش قیمت برنج در جلسات کارگروه تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان مطرح شده، افزود: ظرف روزهای گذشته چند واحدی که اقدام به احتکار کرده بودند شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شدند.

حسن پور از بازرسی انبارهای رسمی شالیکوبی خبر داد و گفت: بر اساس آنچه گزارش شد حدود هفت هزار تن در انبارهای رسمی شالیکوبی برنج موجود است که باید با تزریق مستمر این محصول به بازار، التهابات فعلی قیمت برنج در بازار کنترل شود.

وی از برخورد قانونی با محتکران خبر داد و گفت: باید محصولات در انبارها ثبت سامانه جامع انبارها باشند در غیر این صورت کالاهای موجود در انباراز مصادیق احتکار محسوب شده و برابر با قانون با این افراد برخورد می‌شود.

جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در خاتمه خاطر نشان کرد: آنچه را که ما بررسی کردیم در انبارهای رسمی است اما دور از انتظار نیست که عده‌ای افراد فرصت طلب در انبارهای غیررسمی برنج را ذخیره کرده باشند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3500
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.