• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9
مدیرکل امور مالیاتی گلستان خبرداد؛+

ارسال پیامک برای مالکان خودروهای لوکس| بهمن ماه آخرین مهلت پرداخت مالیات است

  • کد خبر : 3491
  • 27 بهمن 1400 - 11:58
ارسال پیامک برای مالکان خودروهای لوکس| بهمن ماه آخرین مهلت پرداخت مالیات است
هزارجریبی، مدیرکل امور مالیاتی گلستان با بیان این که اگر مجموع خودروهای یک فرد بیش از یک میلیارد تومان باشد مشمول مالیات است، گفت: پایان بهمن ماه آخرین مهلت پرداخت مالیات خودروها است.

علی اصغر هزارجریبی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: خانه های بالای ۱۰ میلیارد تومان مشمول مالیات شده و درصد مالیات هم بالا نیست.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان افزود: از ۱۰ میلیارد تومان تا ۱۵ میلیارد تومان یک در هزار، از ۱۵ الی ۲۵ میلیارد تومان دو در هزار و سقف آن هم تا ۶۰ میلیارد تومان بوده که پنج در هزار از ارزش ملک مالیات اخذ می شود.

وی با بیان اینکه وظیفه شهرداری و راه و شهرسازی است که اطلاعات را در این خصوص به امور مالیاتی دهد، گفت: از سال ۹۹ این طرح اجرا شده و در بودجه ۱۴۰۱ هم آمده است.

هزارجریبی بیان کرد: قیمت واحدهای مسکونی در سیستم مالیاتی بر اساس ارزش منطقه‌ای محاسبه می شوند و از افراد مرفه مالیات اخذ شده و برای دهک‌های پایین هزینه می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان عنوان کرد: در واحدهای مسکونی خالی هم اگر افراد بیش از چهار ماه ملک مسکونی را خالی نگه دارند مشمول مالیات خواهند شد و هزینه آن هم سنگین بوده و چند برابر اجاره از آن ها مالیات اخذ خواهد شد و این عمل باعث می‌شود عرضه و تقاضا اتفاق افتاده و قیمت کاهش یابد.

وی در خصوص مالیات خودرو هم گفت: اگر مجموع ماشینی یک فرد تا یک میلیارد تومان باشد معاف از مالیات بوده در غیر این صورت بر اساس جدول پیش‌بینی شده سالیانه از آنها مالیات اخذ می شود.

هزارجریبی ادامه داد: اخیراً برای افراد مشمول پیامک ارسال شده و آنها باید تا پایان بهمن ماه مالیات خود را پرداخت کنند و اگر وجه مالیات واریز نشود هنگام انتقال خودرو از آنها اخذ خواهد شد.

طبق گفته وی آمار و اطلاعات خودروها توسط راهنمایی رانندگی مشخص است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت که آمار استانی تعداد خودروها و منازل هنوز به استان اعلام نشده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3491
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.