• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ مطرح کرد؛

تعلل برای واگذاری مرکز لجستیک اینچه به راه آهن| سرمایه گذار امنیت می خواهد

  • کد خبر : 3455
  • 24 بهمن 1400 - 12:53
تعلل برای واگذاری مرکز لجستیک اینچه به راه آهن| سرمایه گذار امنیت می خواهد
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با اشاره به واگذاری ۵۳۸ هکتار زمین در منطقه اینچه برون، گفت: با گذشت ۶ ماه از این مصوبه اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: کمیسیون لوایح، ۵۳۸ هکتار زمین در منطقه اینچه برون را به راه آهن واگذار کرده و تاکنون تلاش‌ها برای انتقال سند بی‌نتیجه مانده است و اداره منابع طبیعی و ثبت اسناد این کار را انجام نمی‌دهند.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با بیان این که این کار یک کوتاهی ملی است که دود آن به چشم استان خواهد رفت، افزود: کمیسیون لوایح این کار را با صراحت اعلام و به راه آهن سپرده و با مشکلات زیادی توانستیم این مصوبه را بگیریم و همه چیز برای توسعه استان مهیا است اما هنوز سند بهره‌برداری به نام راه آهن صادر نشده تا سرمایه گذاران بتوانند در این بخش ورود کنند.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران زیادی مراجعه کرده و چشم انداز این کار هم روشن است و سوددهی خوبی برای سرمایه‌گذاران و مردم دارد.

اعتماد اضافه کرد: این پروژه، اشتغال زیادی را ایجاد خواهد کرد و تمام تلاش استان هم ایجاد اشتغال است، جای سوال است چرا مسئولان متولی در این زمینه کوتاهی می‌کنند و اگر به این درجه برسیم و اهمیت این منطقه را درک کنیم باید به صورت شبانه روزی در منطقه لجستیک اینچه برون کار انجام دهیم ولی متاسفانه تاکنون تلاش های بنده بی نتیجه مانده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با تأکید بر این که تلاش خود را ادامه می دهم تا بتوانم این کار را به سرانجام برسانم، ادامه داد: این کار قانونی بوده ولی متاسفانه انجام نشده و بلاتکلیف رها شده است.

وی بیان کرد: تاکنون راه آهن حدود ۶۰ میلیارد تومان در این منطقه برای ایجاد محوطه تخلیه و بارگیری و زیرسازی هزینه کرده ولی کافی نیست و بقیه را باید سرمایه‌گذاران انجام دهند و انبارهای بزرگ، سوله، پایانه‌های تخلیه و بارگیری مواد معدنی، سوختی، غلات، مواد نفتی و غیره ایجاد کنند.

اعتماد گفت: هم اکنون ترانزیت بنزین از ترکمنستان و ارمنستان از طریق ایران انجام می‌شود که به دلیل اختلاف بین آذربایجان و ارمنستان ایجاد شده و باید این بار و مسیر را حفظ کنیم؛ اگر سرمایه‌گذاران بتوانند مخازنی استاندارد برای نگهداری بنزین ایجاد کنند این کار میسر است اما در صورت نبود زیرساخت ها، بلافاصله بعد از بهبود روابط از مسیر دیگری ترانزیت انجام خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ ادامه داد: غلات کالای استراتژیک بوده و این مسیر می‌تواند بهترین مکان برای واردات و نگهداری این محصول باشد و استاندار هم پای کار است و همه باید از وی تبعیت کنیم.

وی افزود: ۶ ماه از ابلاغ این مصوبه گذشته ولی هیچ اتفاقی روی نداده است البته کار را به صورت لاکپشتی جلو می بریم اما این شرایط خوب نیست.

اعتماد تصریح کرد: روند رشد حمل و نقل ریلی را در استان شاهد هستیم و باید از این ظرفیت بهره برداری کرد.

وی اضافه کرد: سرمایه گذار در اینچه‌برون امنیت می خواهم لذا باید دیوارکشی کرده و دوربین مداربسته نصب شود که هزینه بالای دارد و این در شرایطی ممکن است که سند مرکز لجستیک برای اخذ بودجه به راه آهن منتقل شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3455
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.