• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
مدیر عامل آب منطقه ای گلستان:

بدنه سد «نرماب» ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

  • کد خبر : 3428
  • 23 بهمن 1400 - 13:00
بدنه سد «نرماب» ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
حسینی، مدیر عامل آب شرکت منطقه ای گلستان با بیان این که بدنه سد نرماب ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت و کنترل سیل حوضه نرماب از جمله اهداف احداث این سد است.

سیدمحسن حسینی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: کنترل سیل حوضه نرماب، چهل چای و خرمارود، تامین آب شرب ۵۵۰ هزار نفر از مردم شرق استان، تامین آب صنعت به مقدار ۱۰ میلیون متر مکعب و تامین آب کشاورزی از اهداف اصلی سد نرماب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان این که حجم سد ۱۲۵ میلیون متر مکعب و ظرفیت تنظیم حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب است، افزود: از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی که قرار است انجام شود، تاکنون ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب انجام شده است.

حسینی با بیان این که تاکنون از سه رودخانه که تأمین کننده سد هستند کانال های چند کیلومتری احداث شده است، عنوان کرد: بدنه سد بیش از ۹۲ درصد پیشرفت داشته و میزان پیشرفت فیزیکی سد مطلوب است.

وی بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد هیدرومکانیکال سد انجام و از پنج روستا یک روستا کامل منتقل شده است و منازل روستای جنگلده بالا هم ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسینی ادامه داد: ۶۰ هکتار از اراضی کف مخزن اراضی منابع طبیعی است که برای ۲۰ هکتار آن مجوز برداشت صادر شده و ۴۰۰ هکتار هم از اراضی کف مخزن است که باید خریداری شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: تاکنون برای ۱۸۰ هکتار از خرید اراضی معوض برای کشاورزان با بنیاد مستضعفان به تفاهم اولیه رسیده ایم.

وی بیان کرد: بابت بدهی به پیمانکار، جابجایی آرامستان روستا، استملاک اراضی و ساخت سه روستای باقی مانده و همچنین جابجایی کامل جنگلده بالا، حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین فوری می توان ظرف حدود دو سال تمام اجزای سد را به پایان رساند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3428
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.