• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان:

منتخبان مجلس نظارت بر اجرای درست قوانین را در اولویت قرار دهند | سهم گلستان از بودجه کشور در مقابل ارائه خدمات ناتراز است

  • کد خبر : 34179
  • 24 اسفند 1402 - 7:57
منتخبان مجلس نظارت بر اجرای درست قوانین را در اولویت قرار دهند | سهم گلستان از بودجه کشور در مقابل ارائه خدمات ناتراز است
هاشمی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان گفت: گلستان در تامین یک دهم سفره مردم کشور نقش دارد اما سهم این استان نیم درصد بودجه کشور است که تمام تصمیمات اقتصادی را با چالش مواجه می کند.

به گزارش نویاب به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان، سیدهامان هاشمی در نشست هم اندیشی با منتخبین مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: پیام مشخص رهبری و مردم در این انتخابات این بود که مجلس آینده دست از موضوعات شبه فرهنگی برداشته و تمرکز بیشتری روی موضوعات کلان اقتصادی داشته باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: علی رغم ظرفیت های فراوان ایران در بخش گردشگری نسبت به سایر کشور های همسایه و اسلامی، عقب افتاده ایم در حالی که کشوری ماننده ترکیه از این صنعت درآمد مناسبی کسب می کند.

هاشمی ادامه داد: اگر موضوعات کلان و ملی در دستور کار مجلس قرار بگیرد اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می ورد با تغییر نگرش در حوزه کشاورزی سبب ایجاد توسعه در این بخش شوند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان یادآورشد: نظارت وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی است و انتظار داریم منتخبان مردم این نقش مهم را به خوبی ایفا کنند.

وی افزود: بر اساس قانون؛ محصولاتی که قیمت تضمینی دارند باید قبل از فصل کشت قیمت گذاری شوند اما در سال های اخیر این اتفاق رخ نمی دهد و این به معنای نقض قوانین کشوری است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: در حوزه کشاورزی، استان گلستان نزدیک به ۳۵ تا ۴۰ روز امنیت غذایی کشور را تامین می کند، به عبارتی دیگر در تامین یک دهم سفره مردم کشور نقش دارد.

هاشمی با اشاره به این نکته که سهم گلستان از بودجه کشور نیم درصد است، اضافه کرد: ناترازی بین ورودی و خروجی استان بزرگ‌ترین موضوعی است که تمام تصمیمات اقتصادی را با چالش مواجه می کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=34179
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.