• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
نماینده ویژه وزیر صمت:

تولید باید در اختیار بخش خصوصی باشد

  • کد خبر : 32891
  • 05 اسفند 1402 - 13:27
تولید باید در اختیار بخش خصوصی باشد
گلشنی، نماینده ویژه وزیر صمت بر تخصیص هرچه بیشتر تولید به بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش نویاب به نقل از ایلنا، علی گلشنی اظهار کرد: مشکل انرژی صنایع به ویژه صنایع بزرگی مانند پتروشیمی، فولاد و سیمان در وزارت صمت در دست بررسی است و وقت و انرژی زیادی برای رفع آنها گذاشته می‌شود.

نماینده ویژه وزیر صمت افزود: بخشی از تجهیزات کشور مشکلاتی دارد که باید با سرمایه‌گذاری‌های جدید رفع و رجوع شود. البته در کارگروه‌های مختلف بر این موضوعات کار و از تولیدکننده‌های بزرگ دعوت می‌شود در کارگروه‌ها حضور داشته باشند و از نظرات آنها بهره‌برداری می‌شود.

وی  اظهار کرد: در همین رابطه با وزارت نیرو، وزارت اقتصاد و وزارت نفت هم جلسات گوناگونی گذاشته شده‌ است؛ اینکه ما به تولید اهمیت می‌دهیم نباید تنها در حرف خلاصه شود و باید در عمل نشان دهیم که تولیدکننده و تولید برای ما اهمیت دارد و بتوانیم تمام تسهیلات، مشوق‌ها و کمک‌ها را به سمتی ببریم که صاحبان تولید این را متوجه شوند و به سرمایه‌گذاری در تولید ترغیب شوند، به ویژه تولیداتی که صادرات‌محور و دانش‌بنیان باشد.

گلشنی ادامه داد: بنابراین می‌توان گفت تامین زیرساخت‌های صنایع در اولویت داده وزارت صمت است؛ وزیر صمت خود تولیدکننده بوده‌اند و حساسیت ویژه‌ای بر تولید دارند. به دلایل مختلف که همه می‌دانیم واحدهای تولیدی زیادی در کشور تعطیل شده بودند همت دولت بر احیای واحد‌های راکد بالاست و وزیر صمت با نگاهی استراتژیک علاوه بر اینکه به دنبال احیای واحد‌های راکد است احیای دائم آنها را دنبال می‌کند نه احیای موقت و چندساله.

وی خاطرنشان کرد: باید از اینکه تولید را در ید دولت قرار دهیم بپرهیزیم و تولید باید در اختیار بخش خصوصی باشد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=32891
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.