• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
فعال صنعت لبنیات در گلستان:

کمبود خوراک دام در کیفیت شیر تاثیر دارد

  • کد خبر : 3283
  • 18 بهمن 1400 - 16:38
کمبود خوراک دام در کیفیت شیر تاثیر دارد
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه ایلوار کردکوی گفت: کمبود خوراک دام در کیفیت شیرخام تاثیرگذار است.

محمدعلی افضلی در گفتگو با نویاب با بیان این نکته که دام هم مانند هر موجود زنده‌ای نیاز به تغذیه مناسب دارد، اظهار کرد: دام هم در خوراک نیاز به مواد معدنی، ویتامینی و پروتئینی دارد زیرا در این صورت استحصال شیرخام یا گوشت دارای کیفیت‌های لازم خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که کیفیت علوفه با شیر ارتباط مستقیم دارد، افزود: خوراک دام تاثیر زیادی در غنی سازی شیر دارد بنابراین اگر ماده مغذی فرموله شده و با کیفیت در اختیار دام قرار بگیرد در نهایت محصول با کیفیتی خواهیم داشت.

این فعال اقتصادی با بیان این نکته که دام هم موجود زنده است و نیاز به تغذیه سالم دارد، خاطر نشان کرد: نیازاست تا در خوراک دام مواد معدنی، ویتامینی و پروتئینی وجود داشته باشد زیرا در این صورت شیرخام یا گوشت با کیفیت استحصال خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه ایلوار کردکوی، کمبود خوراک دام در کیفیت شیر تاثیرگذار است ضمن اینکه در دراز مدت بر زایش و بیماری‌های دام هم تاثیر خواهد داشت.

وی در توضیح این پرسش که شیر موجود دارای استانداردهای لازم برای صادرات است، افزود: هر کشوری استاندارد خودش را دارد بنابراین باید استانداردهای کشور هدف را بررسی کرد.

شیر تولید داخل بی کیفیت نیست

به گفته این فعال اقتصادی، استاندارد نبودن شیر تولیدی ایران برای سایر کشورها، دلیل بر بی کیفیتی شیرخام کشور نیست بلکه ممکن است شیر با یک درصد چربی یا پروتئین موجود در شیر باشد.

وی با بیان این نکته که در ایران شیر را با ویتامین دی غنی می‌کنند، افزود: دامداری‌ها مجوز گواهی بهداشت داشته و مورد تایید مراکز ذی‌صلاح هستند

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه ایلوار کردکوی اضافه کرد: شیر دامداری‌های صنعتی بر اساس کیفیت، آنالیز قیمت متفاوتی دارد به عنوان مثال درصد چربی، پروتئین و میزان افلاتوکسین بر قیمت تمام شده شیر تاثیرگذار است.

افضلی در خاتمه هدف از تفاوت قیمت محصول را ارتقا کیفیت کالا دانست و گفت: این سیاست، دامداران را به سوی محصولات با کیفیت سوق می‌دهد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3283
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.