• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

کشاورزان در استفاده از کود ازته در محصولات زراعی دقت کنند

  • کد خبر : 30719
  • 27 دی 1402 - 9:11
کشاورزان در استفاده از کود ازته در محصولات زراعی دقت کنند
برزعلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه گرمای بی‌سابقه هوا در زمستان به همراه بارندگی موجب رشد و رویش گیاه شده است، گفت: کشاورزان نسبت به استفاده از کود ازته در محصولات زراعی دقت کنند.
به گزارش نویاب به نقل از ایمنا، محمد برزعلی اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و گرمایش هوا پس از آن، کشاورزان سرکشی به مزارع و استفاده از نظر کارشناسان جهاد کشاورزی را در برنامه خود قرار دهند.

وی ادامه داد: به دلیل تغییر اقلیم در سال جاری ارتفاع گندم در برخی مزارع بیشتر از حد انتظار است، بنابراین کشاورزان باید با حساسیت بیشتر نسبت به این موضوع و با سرکشی‌های مداوم از مزارع مراقبت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان تاکید کرد: در این مرحله از کشت، کشاورزان به مرحله رشد و رویش گیاهی توجه کنند و همواره نسبت به مزارع سرکشی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به استفاده از کود برای محصولات کشاورزی گفت: اگر رشد و رویش محصول نسبت به سنوات گذشته در این دوره زیاد بود، در استفاده از کود ازته تجدیدنظر کنند و از آن به میزان کمتری استفاده کنند.

برزعلی تصریح کرد: در مرحله شروع پنجه‌زنی تا اوایل ساقه‌زنی، اگر گندم‌ها ارتفاع زیادی دارند کمتر از کود ازته و ۵۰ کیلوگرم در هکتار و وام با کود کلر و پتاسیم استفاده کنند که این کود با توجه به مقاومتی که نسبت به آفات دارد می‌تواند به استحکام بیشتر گیاه کمک کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=30719
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.