• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
یادداشت؛

توانمندی های نظام مهندسی کشاورزی ظرفیتی برای ارتقاء وضعیت کشاورزی کشور است

  • کد خبر : 26225
  • 08 آبان 1402 - 13:23
توانمندی های نظام مهندسی کشاورزی ظرفیتی برای ارتقاء وضعیت کشاورزی کشور است
بهزاد بهمنش، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در یادداشت خود تاکید دارد «ضروری است که از پتانسیل سازمان در ارتقاء وضعیت کشاورزی و منابع طبیعی با استفاده از پشتوانه قانونی آن به نحو مطلوب تری استفاده شود.»

به گزارش نویاب، مهمترین دست آورد تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در این مدت، گرد هم آوردن دانش آموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان پشتوانه علمی و عملی قوی برای فعالیتهای این بخش بزرگ کشور است. با این حال ضروری است که از پتانسیل سازمان در ارتقاء وضعیت کشاورزی و منابع طبیعی با استفاده از پشتوانه قانونی آن به نحو مطلوب تری استفاده گردد.

با توجه به واگذاری مراحل اجرایی صدور مجوزهای بخش کشاورزی به این سازمان و ارائه خدمات به سرمایه گذاران، این سازمان بعنوان سازمان خدمت رسان عمومی شناخته شده و علاوه بر اعضای خود می بایست به سرمایه گذاران بخش کشاورزی نیز خدمات به روز و شایسته ارائه نماید و این امر نیاز به برنامه ریزی های درست و دقیق تری دارد.

یکی از مطالبات به حق اعضای سازمان، ساماندهی اشتغال است. اشتغال مهمترین دغدغه همه مسئولین من جمله مقام معظم رهبری تا نهاد خانواده می باشد و این سازمان نیز طبق قانون تأسیس وظیفه ساماندهی اشتغال دانش آموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی را دارد.

بعلت گستره وسیع بخش کشاورزی و تنوع فعالیتهای این بخش و همچنین کمبود نیروی انسانی در بخش دولتی، ظرفیت خالی برای ارائه خدمات مفید و موثر برای کشاورزان و دامداران بیش از پیش احساس می شود که سازمان نظام مهندسی با تمام ظرفیت خود آمادگی ارائه خدمات تمام وقت به بهره برداران کشاورزی و منابع طبیعی را دارد.

واگذاری امور تصدی گری به این سازمان در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و ماده ۸۸ تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت  مورد انتظار است، البته تاکنون اقدامات خوبی انجام شده ولی کافی نیست و می بایست برای ارائه خدمات شبانه روزی به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی تلاش شود و از توان و ظرفیت بخش غیردولتی استفاده شود تا هر سه بخش دولتی، غیردولتی و کشاورزان از آن منتفع گردند.

توسعه بخش کشاورزی به ناچار از مسیر هوشمندسازی می گذرد، لذا ایجاد اپلیکیشنهای فنی کشاورزی و ارائه خدمات دقیق به کمک تحلیل داده های هواشناسی و دیتالاگرهای کشاورزی لازم و ضروری خواهد بود که تا کنون مغفول مانده است.

بهزاد بهمنش

عضو شورای مرکزی

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=26225
  • نویسنده : بهزاد بهمنش
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.