• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11
معاون نظارت صمت گلستان:

درج قیمت تولید به نفع مصرف کننده است

  • کد خبر : 3024
  • 04 بهمن 1400 - 15:49
درج قیمت تولید به نفع مصرف کننده است

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان درج قیمت تولید بر کالا را به نفع مصرف کننده دانست و گفت: تلاشمان بر این است که واحدهای تولیدی استان به این پویش بپیوندند.

علی اصغر اصغری در گفتگو با خبرنگار نویاب نخستین گام طرح قیمت‌گذاری تولید بر کالا را فرهنگ‌سازی دانست و اظهار کرد: در اجرای این طرح تلاشمان بر این است که تولیدکنندگان آسیبی نبینند.

وی اجرای طرح درج قیمت تولید بر کالا را به نفع مصرف کننده اعلام کرد و افزود: اراده دستگاه بر این است که واحدهای تولیدی استان نخست به پویش درج قیمت تولید بر کالا بر اساس ضوابطی که مشخص شده بپیوندند.

به گفته اصغری، پس از گذشت مدتی، دستگاه مسامحه‌ای با هیچیک از تولیدکنندگان نخواهد داشت و با آنها برخورد قانونی کرده و پرونده‌های این افراد را به تعزیرات ارسال می‌کنیم.

وی اعمال قانون بر تولیدکنندگان را پس از چندین تذکر کتبی و شفاهی اجرایی دانست و اضافه کرد: در ابتدا تلاش مان به تعامل و گفتگوست، در غیر این صورت قانون برای این افراد اجرا خواهد شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان خواستار دریافت نظرات و انتقادات صاحبان صنعت از طرح درج قیمت تولید شد و گفت: هرگاه اعضای اتاق صنعت و معدن استان یا اتاق بازرگانی گرگان تحلیلی پیرامون ضرر و کاهش حاشیه سود خود با اجرای این طرح دارند، به ما ارائه دهند.

وی ادامه داد: هدفمان این است که آنچه دولت مصوب کرده و به نفع آحاد مردم اجرا شود؛ تولیدکننده و عرضه کننده هم باید از این طرح پیروی کنند.

اصغری از اجرای طرح‌های تشویقی برای تولیدکنندگان پیش قدم در اجرای این سیاست خبر داد و افزود: تلاش می‌شود توسط دستگاه‌های فرهنگی در حوزه تبلیغات از این صاحبان صنایع حمایت شود.

وی خاطر نشان کرد: از شرکت‌های پخش و فروشگاه‌های بزرگ و صاحب برند خواستیم که پس از مدتی محصولاتی را عرضه کنند که درج قیمت تولید بر آنها مشخص شده باشد درغیر این صورت برابر با ماده ۱۷ قانون نظام صنفی با آنها برخورد خواهد شد.

وی در خاتمه به نظارت بر سایر محصولاتی که به استان وارد می‌شود هم تاکید کرد و گفت: محصولاتی که درج قیمت تولید نداشته باشند اجازه توزیع در استان را نخواهند داشت.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3024
  • نویسنده : الهام رئوفی فر
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.