• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11
معاون بازرسی صمت گلستان؛

کمبود یا گرانی روغن صحت ندارد

  • کد خبر : 2890
  • 30 دی 1400 - 12:28
کمبود یا گرانی روغن صحت ندارد
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان ضمن تکذیب خبر کمبود یا گرانی روغن در بازار، گفت: بیشتر کمبودها ناشی از فضای روانی جامعه است که مشکل درعرضه و تقاضا به وجود می آورد.

علی اصغر اصغری در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: اگر فضای روانی جامعه متاثر شده و آسیب ببیند خود به خود مشکلاتی برای عرضه کنندگان و مصرف کنندگان پیش می آورد.

وی ضمن اشاره به اخباری مبنی بر کاهش عرضه روغن در بازار، گفت: با توجه به نقل قول برخی مسئولان دولتی در خصوص حذف ارز دولتی از واردات نهاده های دامی و دانه های روغنی، برخی تولیدکنندگان عرضه این کالا به بازار را کاهش دادند.

اصغری با بیان این نکته که دولت حذف ارز دولتی را تا پایان سال به تاخیر انداخته، افزود: اگر قرار به حذف ارزدولتی از دانه های روغنی بود، مطمئنا تاکنون شاهد گرانی نهاده های دامی و کمبود روغن دربازار بودیم.

به گفته وی، نشر اخبار حذف ارز دولتی از نهاده های دامی در فضای مجازی، باعث التهاب بازار و سودجویی برخی افراد فرصت طلب شد تا روغن های موجود را در انبار نگه دارند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان کاهش عرضه کالا همزمان با افزایش قیمت همان محصول را مشکلی در بازار کشور دانست و گفت: متاسفانه این امر در جامعه متداول شده است.

او خواستار خرید مردم به میزان مورد نیازشان شد و اضافه کرد: برخورد با محتکران و خرید به میزان مورد نیاز بخش عمده ای از این مشکل را مرتفع خواهد کرد.

وی ادامه داد: بحث عرضه و تقاضا در اقتصاد همین است، کاهش یا افزایش عرضه و تقاضا نوساناتی را در بحث قیمت و دسترسی مصرف کنندگان به کالاهای مورد نیاز به وجود می آورد.

اصغری در خاتمه با تاکید بر این نکته که در حال حاضر مشکلی در عرضه روغن وجود ندارد، افزود: واحدهای تولیدی روغن کشی هم با تمام توانشان تولید انجام می دهند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2890
  • نویسنده : الهام رئوفی فر
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.