• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله:

کاشت ۱۳۲ هزار اصله نهال در کلاله آغاز شد

  • کد خبر : 28247
  • 14 آذر 1402 - 15:13
کاشت ۱۳۲ هزار اصله نهال در کلاله آغاز شد
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله گفت: کاشت ۱۳۲ هزار اصله نهال از نوع سرو خمره‌ای با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد در عرصه‌های منابع ملی و فضای سبز شهرستان آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

به گزارش نویاب به نقل از ایرنا، محمدصادق بشکوفه اظهار کرد: تاکنون ۶۷ تفاهم نامه با ادارات، دهیاران، مراکز مذهبی، صنایع و معادن و طرح‌های مرتعداری برای کاشته نهال در فضاهای داخلی آنها که شرایط آبیاری و نگهداری فراهم است، منعقد شد.

وی ادامه داد: همزمان با سراسر کشور برای رسیدن به کاشت یک میلیارد درخت، کاشت نهال در این شهرستان هم در حال انجام است و در صورت نیاز عملیات کپه کاری و بوته‌کاری با هدف توسعه فضای سبز انجام می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله وسعت جنگل‌های این شهرستان را ۶۸ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: ۲۳ هزار هکتار از این عرصه‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون جنگل‌کاری (دست کاشت) شده است.

بشکوفه افزود: با توجه به مقاومت بهتر درختان سوزنی برگ در شرایط سخت آب و هوایی، عمده درختان کاشته شده در این مدت از این نوع بوده است.

وی با اشاره به اجرای عملیات واکاری جنگل‌ها در سطح ۱۳۴ هکتار از عرصه‌های ملی در سال گذشته، افزود: برای امسال هم جنگل‌کاری در سطح ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع ملی کلاله پیشنهاد شده و در صورت تامین اعتبار اجرا می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله بیان کرد: بارندگی‌های آذرماه به مراتع شهرستان سرسبزی خاصی بخشیده است و هم اکنون گردشگران و علاقمندان به طبیعت با حضور در این عرصه‌ها به ویژه تپه‌ ماهورهای اطراف خالدنبی می‌تواند این زیبایی را از نزدیک مشاهده کنند.

کلاله ۱۲۳ هزار هکتار عرصه منابع ملی دارد که ۴۵ هزار هکتار آن جنگل‌های طبیعی و ۲۳ هزار هکتار آن جنگل‌های دست‌کاشت است و همچنین ۵۵ هزار هکتار عرصه مرتعی برای تولید گوشت در اختیار دامداران مجاز قرار دارد.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت و هزار و ۷۵۲ کیلومتر مربع وسعت در شرق استان گلستان واقع است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=28247
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.