• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9
مدیرعامل صندوق فناوری گلستان:

ظرفیت «تامین مالی جمعی» برای حمایت از کسب وکارهای گلستان فراهم شد

  • کد خبر : 2742
  • 26 دی 1400 - 16:00
ظرفیت «تامین مالی جمعی» برای حمایت از کسب وکارهای گلستان فراهم شد
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان گفت: ظرفیت «تامین مالی جمعی» برای حمایت از کسب و کارهای گلستان فراهم شد.

به گزارش نویاب، محمد رضایی در بیان کرد: شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نو و کوچک می توانند با بهره گیری از ظرفیت «تامین مالی جمعی» برای توسعه خود اقدام کنند که این امر نیاز به فرآیندی دارد و این شرکت‌ها باید در آن قرار بگیرند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان افزود: درصدد هستیم تا این تامین مالی جمعی را در استان شکل دهیم و به این وسیله هم مردم در سود شرکت سهیم شده و هم شرکت می تواند سرمایه جذب کند.

وی با بیان این که واحدهای این سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار تومان است، اضافه کرد: سود شرکت ها تضمین شده است و در بازه های زمانی مشخص طبق قرارداد، پرداخت می شود.

رضایی توضیح داد: صندوق پژوهش و فناوری گلستان در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با مجموعه «کارن کراد» است تا هر شرکتی که نیازمند تامین مالی است درخواست خود را ارائه کرده و بعد از بررسی برای اخذ مجوز از فرابورس رفته و سپس وارد سکو( پلتفرم) می‌شود.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان با بیان این که مردم عادی هم با داشتن کد سجام می‌توانند سهام این شرکت را بخرند، گفت: فضای تامین جمعی فضای مناسب اما گران‌تر از بانک و سایر منابع مالی است.

وی عنوان کرد: این روند در ادامه فرایند کارویا است که از تلویزیون هم پخش می شود.

رضایی بیان کرد: فرد و یا شرکت صاحب ایده میزان سود خود و آمادگی خود را اعلام می کند و با توجه به این نرخ سود، انگیزه برای خریدار ایجاد می شود.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان با توضیح این که اگر شرکتی پروژه داشته باشد می تواند راحت تر پول و منابع را جذب کند، گفت: این طرح همچنین می تواند به کنترل نقدینگی در بازار هم کمک کند.

وی در خصوص این که آیا در گلستان ظرفیت سرمایه گذاری برای روی ایده ها وجود دارد یا خیر، گفت: شرکت ها هنوز آمادگی پذیرش سرمایه را ندارند زیرا اطلاعات لازم در زمینه آیتم های مورد نیاز خود را نداشته و هنوز به سطح بلوغ جذب سرمایه نرسیدند.

رضایی افزود: شرکت باید آمادگی جذب سرمایه را به وجود آورده در غیر این صورت شکست خواهد خورد زیرا باید بداند این پول را در کجا و چگونه هزینه کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان اظهارکرد: تمام حلقه های اکوسیستم باید در این زمینه کمک کرده و آمادگی آن را به وجود بیاورند؛ در یک بخش صندوق پژوهش باید زیرساخت‌ها را برای شناسایی سرمایه گذار ایجاد کند، در جای دیگر باید مراکز رشد و پارک ها ورود یابند و غیره.

وی متذکر شد: شرکت ها هم باید این آمادگی را در خود ایجاد کرده که بتوانند بخشی از سهام خود را واگذار کنند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2742
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.