• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9
فعال صنعت ساختمان گلستان:

همکاری بخش خصوصی و دولت در موفقیت طرح جهش مسکن ضروری است

  • کد خبر : 2624
  • 23 دی 1400 - 9:48
همکاری بخش خصوصی و دولت در موفقیت طرح جهش مسکن ضروری است
فعال صنعت ساختمان گفت: با استفاده از تجربه ای که در مسکن مهر داریم می توانیم در طرح جهش تولید مسکن هم موفق شویم و در این زمینه همکاری بخش خصوصی و دولتی لازم است.

به گزارش نویاب، عبدالحی چن سبلی در خصوص اجرای طرح جهش تولید مسکن اظهارکرد: در این طرح طی چهار سال، چهار میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته خواهد شد که سهم گلستان حدود ۹۵ هزار واحد است.

این فعال صنعت ساختمان با بیان این که سهم گرگان در این طرح ۲۰ هزار واحد است، افزود: بر روی کاغذ این طرح قابل اجرا است مشروط بر این که منابع آن شامل زمین و مواد اولیه تامین شود.

وی گفت: در زمینه تامین منابع مالی بانک ها برنامه ریزی کرده ولی مصالح و نهاده ها را باید مدیریت کرد.

چن سبلی با تأکید بر این که ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن در گرگان طی چهار سال نشدنی نیست، ادامه داد: اگر انبوه‌سازان همکاری کرده و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان پای کار باشند از لحاظ تکنیکی این طرح قابل اجرا است و با توجه به تجربه مسکن مهر می‌توانیم آن را اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت سازه های فولادی ایستا گفت: در سیل سال ۹۸ گلستان با افزایش ساخت و سازها قیمت مصالح به شدت بالا رفت لذا باید در زمان اجرای طرح جهش تولید، مدیریت و برنامه ریزی شده تا شاهد تکرار آن نباشیم.

وی با بیان این که افزایش تقاضا باعث کمبود مصالح و افزایش قیمت نهاده ها می شود، اضافه کرد: قانون جهت تولید مسکن بر شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو تکلیف گذاشته تا تعهدات قانونی خود را در خصوص ساخت و سازهای این طرح انجام دهند و تولیدکنندگان تنها باید حق انشعاب را پرداخت کرده و ایجاد زیرساخت با خود این شرکت‌ها است.

این فعال صنعت ساختمان تأکید کرد: با همکاری های متقابل بین بخش خصوصی و دولت اجرای این طرح قابل دسترس است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2624
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.