• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
مدیرعامل شرکت آبفاگلستان؛

تخصیص ۶۲۰ میلیارد تومان به پروژه آبرسانی| مشکل آب روستاهای گلستان حل می شود

  • کد خبر : 2511
  • 21 دی 1400 - 9:37
تخصیص ۶۲۰ میلیارد تومان به پروژه آبرسانی| مشکل آب روستاهای گلستان حل می شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از انعقاد تفاهمنامه‌ای بین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با این شرکت خبر داد و گفت: ۶۲۰ میلیارد تومان برای تامین آب شرب پایدار ۴۳۲ روستا تخصیص یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از انعقاد تفاهمنامه‌ای بین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با این شرکت خبر داد و گفت: ۶۲۰ میلیارد تومان برای تامین آب شرب پایدار ۴۳۲ روستا تخصیص یافت.

به گزارش نویاب، بهزاد هرمزی اظهار کرد: تامین آب شرب یکی از مشکلات روستاییان استان بود که با توجه به ظرفیت ایجاد شده، از محل مشارکت و همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بخشی از پروژه‌های آبرسانی استان اجرا می‌شود.

وی با بیان این نکته که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) معمولاً در سراسر کشور برای تامین آب شرب فعالیت می‌کند، افزود: حدود دو هفته پیش تفاهمنامه‌ای برای آبرسانی استان با این قرارگاه در وزارت نیرو، امضا شد.

او به تخصیص۶۲۰ میلیارد تومن اعتبار در این بخش اشاره کرد و گفت: قرار شد ظرف پانزده ماه آینده، این پروژه‌ها در حدود ۴۳۲ روستا اجرایی شود.

هرمزی ضمن یادآوری این نکته که اعتبار پیش‌بینی شده اولیه، حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بوده، اضافه کرد: با پیگیری و رایزنی‌های انجام شده توسط نمایندگان مجلس، استاندار و شرکت آب و فاضلاب افزایش اعتبار و حجم کار پروژه‌های آبرسانی تقریباً ۵ برابر شد.

به گفته وی، آبرسانی به روستاها به خصوص روستاهای محروم از اهداف دولت سیزدهم بوده و براین اساس قرار است سطح برخورداری آب شرب روستاهای استان به بالای ۸۰ درصد ارتقا یابد.

وی سطح برخورداری آب شرب روستاهای استان در حال حاضر را ۷۵درصد اعلام کرد و گفت: استان از میانگین کشور تقریباً دو درصد عقب است، تلاشمان بر این است تا این رقم به ۹۰ درصد افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان تعداد این پروژه‌های آبرسانی را ۱۱ طرح عمرانی دانست و افزود: با اجرای این طرح ها، ۱۱۴ هزار خانوار از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

به گفته وی، در این طرح‌های عمرانی ۳۵ حلقه چاه و مخزن به عرض ۲۲ هزار مترمکعب، ۶۶۰ کیلومتر خط انتقال و ۷۱۰ کیلومتر شبکه داخلی باهمکاری سپاه، اجرا می‌شود.

او یادآور شد: مزیت همکاری با سپاه پاسداران در این پروژه ها، اقدام جهادی آن‌هاست که امیدواریم با سرعت بالایی انجام شده و در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد.

هرمزی معتقد است: نزدیک ۴۰ روستا با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران در کوتاه‌ترین زمان و با کیفیت در استان به بهره برداری رسیده است.

وی با تاکید بر این نکته که تلاش مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان به پایداری آب شرب در روستاهاست، اضافه کرد: در استان حدود ۷۳ روستای فاقد آب وجود دارد که در این طرح حدود ۲۷ روستای آن آبدار خواهند شد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2511
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.