• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1
یک کارشناس مسکن :

قیمت جدید ساخت مسکن ملی، مبنای کارشناسی ندارد

  • کد خبر : 21448
  • 19 تیر 1402 - 9:40
قیمت جدید ساخت مسکن ملی، مبنای کارشناسی ندارد
یک کارشناس مسکن در واکنش به جدیدترین اظهارات عنوان شده از سوی مسوولان مربوطه در خصوص قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: قیمت اعلام شده فاقد مبنای کارشناسی است و باید متولیان امر در مورد آن تجدید نظر کنند، چرا که با توجه به تورم افسارگسیخته فعلی امکان ندارد بتوان با تعرفه متر مربعی شش میلیون و پانصد هزار تومان ساخت و ساز کرد.

به گزارش نویاب به نقل از ساختمان آنلاین دکتر عباس شوکتی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: نرخ اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای ساخت وساز در طرح نهضت ملی مسکن به هیچ وجه کارشناسی نیست و افرادی که این نرخ را اعلام کرده اند به نظر می رسد که از تورم حاکم بر نهاده های تولید مسکن بی اطلاع هستند چرا که با توجه به گرانی هزینه های تولید این نرخ به هیچ وجه منطقی و کارشناسی نیست.

وی با تاکید بر لزوم تجدید نظر درباره برآوردهای هزینه ساخت وساز در طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: باید نرخی اعلام شود که کارشناسی باشد تا مورد استقبال سازندگان قرار بگیرد و با حضور سرمایه گذاران در بخش ساخت وساز زمینه خانه دار شدم مردم فراهم شود.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه محال است که با نرخ اعلام شده از سوی دولت، سازندگان بتوانند وارد طرح نهضت ملی مسکن شوند اذعان داشت: بنده به عنوان یک سازنده مسکن به هیچ وجه حاضر نیستم با این نوع نرخ گذاری های غیرکارشناسی و دستوری در طرح نهضت ملی مسکن وارد شوم چرا که با توجه به تورم افسار گسیخته امکان ندارد با نرخ اعلام شده ساخت وساز انجام داد.

شوکتی تاکید کرد: البته ممکن است دولت بخواهد یکسری یارانه های خاص در اختیار سازندگان قرار دهد. به عنوان مثال علاوه بر زمین رایگان، شاید مصالح ساختمانی رایگان نیز در اختیار سازندگان قرار دهد. در غیر این صورت به هیچ وجه به وضعیت موجود امکان ندارد که بتوان با این قیمت نسبت به ساخت وساز اقدام کرد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=21448
  • منبع : ساختمان آنلاین
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.