• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
مدیرکل ICT استان گلستان به سیتنا خبر داد:

ایجاد پوشش ۱۰۰ درصدی شهرهای استان به فیبرنوری تا پاییز سال جاری

  • کد خبر : 21445
  • 19 تیر 1402 - 9:37
ایجاد پوشش ۱۰۰ درصدی شهرهای استان به فیبرنوری تا پاییز سال جاری
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان، گفت: از 35 شهر استان گلستان در 30 شهر حفاری و داکت کشی انجام شده است، همچنین از مجموع 115 هزار خانوار شهری در گرگان، 1012 خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته‌اند که با برنامه ریزی انجام شده تا پاییز سال جاری کلیه شهرهای استان تحت پوشش فیبرنوری قرار خواهند گرفت.

به گزارش نویاب به نقل از سیتنا سید حامد قدس علوی پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان گلستان، اظهار کرد: از ۳۵ شهر استان گلستان در ۳۰ شهر حفاری و داکت کشی انجام شده است و شهر گرگان در مرحله اتصال قرار دارد و با برنامه ریزی انجام شده تا پاییز سال جاری کلیه شهرهای استان تحت پوشش فیبرنوری قرار خواهند گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان، تاکید کرد: برنامه ما تا پاییز سال جاری این است که کل شهرهای استان گلستان به سرویس فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها متصل شوند.

قدس علوی، افزود: در پروژه فیبرنوری کلیه مدارس دولتی، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و حوزه‌های علمیه به این سرویس متصل می‌شوند و از دولت سیزدهم اینترنت رایگان سه ماهه دریافت خواهند کرد.

وی اشاره کرد: بر اساس ابلاغ وزارت ارتباطات، شرکت داده گستر عصر نوین با برند «های‌وب» برای اجرای پروژه فیبرنوری در کل استان گلستان انتخاب شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف وزارت ارتباطات کاهش شکاف بین شهرها و روستاها و ایجاد عدالت اجتماعی در بحث ارتباطات است و بر اساس برنامه‌ریزی این وزارتخانه پس از اتصال شهرها، اتصال روستاها در دستور کار قرار می‌گیرد و پیشنهاد ما این است که در کنار اتصال مدارس و دانشگاه‌ها اتصال مراکز آموزش فنی و حرفه ای هم صورت گیرد.

قدس علوی، بیان کرد: تعرفه شهرداری، مرمت بعد از حفاری و داکت‌کشی از موانع اجرای سرویس فیبرنوری در استان گلستان است.

وی، در خصوص آخرین اقدامات پروژه USO در این استان، گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم تا کنون ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد پوشش به شبکه ملی اطلاعات، متصل شده‌اند که ۱۶ سایت را ارتقا و سه سایت جدید احداث شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان، اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع ۹۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار، حدود ۸۹۵ روستا دارای اینترنت پهن باند ثابت و سیار هستند و به عبارت دیگر ۳۴/۹۶ درصد پوشش روستایی در استان ما برقرار است و تنها ۳۴  روستا باقی مانده است .

با برنامه ریزی صورت گرفته امید می رود تا پاییز سال جاری شاهد اتصال روستاهای باقیمانده به شبکه ملی اطلاعات باشیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=21445
  • منبع : سیتنا
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.