• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
نماینده اتاق بازرگانی گرگان در کشور قزاقستان:

کارخانه های آرد گلستان، ظرفیتی برای آسیاب گندم وارداتی است

  • کد خبر : 20364
  • 20 خرداد 1402 - 15:43
کارخانه های آرد گلستان، ظرفیتی برای آسیاب گندم وارداتی است
نماینده اتاق بازرگانی گرگان در کشور قزاقستان به استفاده از ظرفیت ۳۰کارخانه آرد گلستان برای آسیاب گندم وارداتی تاکید کردوگفت:چنین اقدامی باعث افزایش ارزش افزوده و اشتغال پایدار استان می شود.

به گزارش نویاب به نقل از بازار پرویز تنی، اظهار کرد: با وجود اینکه خط راه‌آهن اینچه‌برون به ترکمنستان و قزاقستان سه بار در دولت‌های مختلف افتتاح شده اما از حداقل امکانات برای تخلیه بار برخوردار نیست.

نماینده اتاق بازرگانی گرگان در کشور قزاقستان افزود: امکاناتی نظیر سیلو، انبارهای یخچال‌دار و سیستم تخلیه بار در پایانه راه‌آهن اینچه‌برون وجود ندارد به همین خاطر در حال حاضر تخلیه بار کاملاً سنتی انجام می‌شود.

وی تخلیه بار به صورت سنتی را از عوامل کم رونقی این پایانه مرزی دانست و اضافه کرد: درصورتی‌که این مشکل رفع شود امکان واردات غلات با تناژ بالا از قزاقستان وجود خواهد داشت.

این بازرگان گلستانی خواستار ایجاد سیستم تخلیه بار و احداث سیلو و انبارهای مجهز نگه‌داری بار در پایانه راه آهن اینچه برون شد و گفت: در این صورت می‌توان از ظرفیت پایانه مرزی اینچه‌برون به‌عنوان هاب منطقه استفاده کرد.

نماینده اتاق بازرگانی گرگان در کشور قزاقستان وجود ۳۰ کارخانه آرد در گلستان را فرصتی برای فعالیت بیشتر کارخانه های آرد دانست و افزود: می توان از ظرفیت کارخانه های آرد استان برای آسیاب گندم استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: با واردات گندم و آسیاب آن در گلستان، تمامی کارخانه های آرد این منطقه به جای اشتغال فصلی، قادر به استفاده از نیروی کار به صورت دائم خواهند بود ضمن اینکه ارزش افزوده این فرایند هم برای استان است.

تنی ضمن اشاره به تولیدات قابل توجه کارخانه های مرغ و لبنیات در استان، اضافه کرد: برای رونق بیشتر این واحدها می توان از ظرفیت تولیدات آنها برای صادرات به کشور قزاقستان بهره برد.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ وارداتی این کشور به‌واسطه هزینه حمل آن زیاد است اما درصورتی‌که از ظرفیت گلستان برای صادرات استفاده شود، ضمن افزایش ارزش‌افزوده استان، قیمت کالای مصرفی این کشور هم با نرخ مناسب تری عرضه خواهد شد.

نماینده اتاق بازرگانی گرگان در کشور قزاقستان در خاتمه خاطر نشان کرد: این مسئله را هم نمی‌توان نادیده گرفت که به‌واسطه اهمیت ذبح اسلامی، کشور قزاقستان از صادرات مرغ گلستان استقبال خواهد کرد بنابراین در صورت موافقت ایران برای صادرات، قطعاً استقبال از سوی این کشور بیشتر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=20364
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.