• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
مدیرعامل شرکت کیمیا دانه ماهان:

نیاز وارداتی قزاقستان فرصتی برای توسعه صادرات گلستان است

  • کد خبر : 20264
  • 17 خرداد 1402 - 9:25
نیاز وارداتی قزاقستان فرصتی برای توسعه صادرات گلستان است
مدیرعامل شرکت کیمیا دانه ماهان گفت: با توجه به حجم واردات بالای قزاقستان و ظرفیت تولیدات گلستان، می توان از روابط این دو کشور برای توسعه صادرات استان بهره برد.

به گزارش نویاب به نقل از بازار حسینقلی قوانلو اظهار کرد: قزاقستان از ظرفیت های توسعه تجارت خارجی برای استان گلستان به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت کیمیا دانه ماهان با بیان اینکه قرابت فرهنگی مردم قزاقستان با گلستان امکان توسعه روابط تجاری را افزایش می دهد، افزود: قزاقستان جمعیت ۱۵ میلیون نفری دارای وسعت زیادی است که این امکان ذخایر انجام زراعت و دامپروری را افزایش می دهد.

او ضمن یادآوری این نکته که این کشور حجم واردات بالایی دارد، اضافه کرد: با توجه به نیاز وارداتی این کشور و ظرفیت قابل توجه تولیدات کشاورزی گلستان می توان، تجارت این دو کشور را افزایش داد.

قوانلو انسداد مرزهای ترانزیتی ترکمنستان در زمان کرونا را از موانع تجارت با قزاقستان دانست و گفت: متاسفانه در بخش حمل و نقل ریلی با مشکلاتی مواجه هستیم برای تجارت از مرزهای آبی هم باید کالاها به بندر امیرآباد حمل شود که این هم هزینه و مشکلات خاص خودش را دارد.

مدیرعامل شرکت کیمیا دانه ماهان ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر مرزهای ترکمنستان برای حمل کالا به قزاقستان گشایش یافته اما این کشور برای تردد ترانزیت ها مبلغی را به عنوان حق خاک دریافت می کند که باعث افزایش هزینه های صادراتی می شود.

وی با بیان این نکته که این هزینه حق خاک از سایر کشورها دریافت نمی شود، افزود: با توجه به ظرفیت تولیدات نهاده های کشاورزی قزاقستان و نیاز گلستان به خوراک دام و طیور، می توان تبادلات تجاری در این بخش را افزایش داد.

او در خاتمه به ایجاد دفتر تجاری در قزاقستان تاکید کرد و گفت: چنین شرایطی روند بازارشناسی و بازار یابی را برای صادرکنندگان ایرانی تسهیل می کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=20264
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.