• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

توافق برجام به طور غیرمستقیم در اقتصاد کشور اثرگذار است

  • کد خبر : 9397
  • 12 شهریور 1401 - 11:51
توافق برجام به طور غیرمستقیم در اقتصاد کشور اثرگذار است
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه رفع تحریم‌ها و توافقات برجام به شکل غیرمستقیم در اقتصاد کشور اثرگذار است، گفت: دولت زحمات زیادی برای احیای توافقات برجام کشیده است.

سید کریم حسینی ، در خصوص اثرگذاری توافقات برجام بر حل مشکلات اقتصادی کشور و معیشت مردم اظهار کرد: اصل توافق برجام و رفع تحریم‌ها یکی از سیاست‌های محوری نظام و مسئولان است و اینکه توافق صورت بگیرد قطعا یکی از هدفگذاری‌های دولتمردان است.

وی با بیان اینکه دولت زحمات زیادی برای احیای توافقات برجام کشیده است، افزود: قطعا برجام و احیای توافقات نمی‌تواند به صورت مستقیم بر اقتصاد کشور اثرگذاری داشته باشد و مشکلات اقتصادی را حل کند و دولت نیز این مساله را می‌داند و به دنبال چنین چیزی نیست.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نباید مسائل اقتصادی کشور را به برجام گره زد و دولت باید برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی کشور برنامه داشته باشد تا شاهد اصلاح پایه‌های اقتصاد کشور باشیم و بتوانیم زمینه را برای رونق اقتصادی فراهم کنیم.

حسینی ادامه داد: حل مسائل مربوط به برجام و پرونده هسته‌ای می‌تواند بسیاری از موانع پیش پای اقتصاد کشور را بردارد و سنگ اندازی‌هایی که آمریکا و دیگر کشورها انجام می‌دهند را حذف کند. نباید تکیه گاه ما برای حل مسائل اقتصادی کشور برجام باشد و باید خودمان برنامه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: توافقات برجام می‌تواند برای سیاست‌های پولی و بانکی کمک کننده باشد و امور بین المللی در این حوزه را تسهیل کند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط تحریمی درآمدهای ارزی به سختی وارد کشور می‌شوند، گفت: اگر تحریم‌هایی که از مناسبات بانکی کشور در سطح بین المللی جلوگیری می‌کند، رفع شوند قطعا شاهد بهبود وضعیت در بحث دریافت درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و دیگر درآمدها خواهیم بود.

حسینی تصریح کرد: رفع تحریم‌ها و توافقات برجام به شکل غیرمستقیم در اقتصاد کشور اثرگذار است و این مسائل نافی این موضوع نیست که کشور باید برنامه اقتصادی خود را به خوبی اجرایی کند. تیم اقتصادی دولت باید با برنامه‌ریزی برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9397
  • منبع : فارس
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.