• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

زنجیره‌های تولید گوشت مرغ مکلف به تامین نیاز بازار شوند

  • کد خبر : 20013
  • 08 خرداد 1402 - 10:27
زنجیره‌های تولید گوشت مرغ مکلف به تامین نیاز بازار شوند
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: خوشبختانه زنجیره‌های بزرگ تولید گوشت مرغ در کشور وجود دارد که می‌توان آنها را مکلف کرد نیاز کلانشهرها را تامین کنند.

به گزارش نویاب به نقل از خانه ملت پرویز اوستا در خصوص افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، گفت: تامین گوشت مرغ و تنظیم بازار کالاهای پروتئینی در کلانشهر تهران و سایر شهرهای بزرگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر گوشت مرغ از مرغداران با قیمت پایین خریداری و در مراکز فروش این محصول با قیمت هرکیلو ۹۰ هزار تومان عرضه می‎‌شود، ادامه داد: باید وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار به موضوع کنترل قیمت گوشت مرغ ورود جدی تری داشته باشند و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز می‌تواند به این موضوع کمک کند زیرا ممکن است توان وزارت جهاد کشاورزی به تنهایی پاسخگو نباشد.

وی با اشاره به اینکه اگر آمارها و داده‌های اطلاعاتی وزارت جهاد کشاورزی دقیق باشد جوجه ریزی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری به میزان کافی صورت گرفته و تولید نیز باید به اندازه نیاز باشد، ادامه داد: با تولید به میزان کافی نباید شاهد افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار باشیم، این فاصله قیمتی قابل قبول نیست.

اوسطی با تاکید بر اینکه اختلاف قیمت فعلی گوشت مرغ با قیمت اعلامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی نشان می‌دهد که شبکه دلالی کاذب در بازار وجود دارد، عنوان کرد: باید با استفاده از شبکه‌های توزیع و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عرضه مستقیم که در اختیار تعاون روستایی قرار دارد نیاز بازار کنترل و نیاز موجود تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فصول بهار و تابستان میزان مصرف گوشت مرغ افزایش پیدا می‌کند و وزارت جهاد کشاورزی باید آن را در برنامه‌ریزی‌ها خود مدنظر قرار دهد، گفت: درصورتی که میزان تولید داخل کافی نباشد باید از محل ذخیره استراتژیک و یا واردات گوشت گرم مرغ نیاز بازار تامین شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت بازار گوشت مرغ نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی است و خوشبختانه زنجیره‌های بزرگ تولید گوشت مرغ در کشور وجود دارد که می‌توان آنها را مکلف کرد نیاز کلانشهرها را تامین کنند، گفت: باید از ظرفیت زنجیره‌های تولید و بخش خصوصی برای تامین نیاز پروتئینی کلانشهرها و استان‌ها استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار تولید صنعتی باید تولید نیمه صنعتی گوشت مرغ را نیز تقویت کنیم زیرا می‌توان از آن به عنوان یکی از راه‌کارهای تامین پروتئین سفید در جریان اقتصاد مقاومتی نام برد، عنوان کرد: باید خرده سرمایه‎‌‌ها را برای تامین نیاز گوشت مرغ پای کار بیاوریم تا بازار تامین شود صرفا نباید واحدهای صنعتی بزرگ را مدنظر قرار دهیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=20013
  • منبع : خانه ملت
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.