• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
رئیس کمیسیون محیط زیست اتاق بازرگانی گرگان مطرح کرد

لزوم حفاظت مدیریت شهری گرگان از النگدره / ورود خودروها ممنوع شود

  • کد خبر : 19916
  • 04 خرداد 1402 - 19:08
لزوم حفاظت مدیریت شهری گرگان از النگدره / ورود خودروها ممنوع شود
رئیس کمیسیون محیط زیست اتاق بازرگانی گرگان خواستار ممنوعیت ورود خودروها به النگدره شد و از مدیریت شهری گرگان خواست در حفاظت از این نعمت خدادادی تلاش بیشتری کند.

احمد قلندری در گفتگو با نویاب، با تاکید بر این که حفاظت از النگدره به عنوان فسیل زنده کشور بسیار مهم است، اظهار کرد: امتداد جنگل های هیرکانی که ثبت جهانی شده و کشور ما هم در آن سهیم است به گلستان ختم می شود و النگدره به عنوان نگین جنگل های هیرکانی برای همه ما ایرانیان ارزشمند است.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی گرگان افزود: بر همه ما ضروری است که تمام تلاش خود را برای حفاظت از این نعمت ارزشمند و تاریخی خدادادی به کار بگیریم تا این میراث گران بها را به نسل های بعد منتقل کنیم.

وی با بیان این که النگدره یک ظرفیت بسیار عالی برای رفاه و سلامت شهروندان است، ادامه داد: با ممنوعیت ورود خودرو به النگدره علاوه کاهش صدمات محیط زیستی به این زیستگاه حیات وحش شاهد حضور مستمر شهروندان برای ورزش و سلامتی هستیم لذا ضرورت دارد با توجه به هر دو مساله محیط زیستی و سلامت شهروندی این پارک جنگلی برای خودروها مسدود بماند.

مدیرعامل کشت و صنعت مهر ماندگار گلستان بر لزوم صیانت از منابع ملی تاکید کرد و گفت: مشارکت مردم در محافظت از النگدره در سال های گذشته بسیار مشهود بوده و امیدواریم با برقراری دوباره محدودیت های تردد خودرو روند احیاء این اکوسیستم گرانبها ادامه داشته باشد و هم زمان نیز برای جلب مشارکت شهروندان تدابیر لازم انجام شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=19916
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.