• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

افزایش قیمت شیرخام نباید لبنیات را از سفره مردم حذف کند

  • کد خبر : 19421
  • 17 اردیبهشت 1402 - 9:57
افزایش قیمت شیرخام نباید لبنیات را از سفره مردم حذف کند
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: برای تعیین قیمت شیرخام باید هزینه‌های تولید برآورد شود تا دامداران با زیان مواجه نشوند.

به گزارش نویاب به نقل از خانه ملت، رحمت اله نوروزی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، اب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی قیمت شیر خام در شورای قیمت گذاری، گفت: پس از حذف ارز ترجیحی قیمت سبوس، کاه، تفاله چغندر، آرد جو، سویا و ذرت افزایش داشته و هزینه نگداری دام رشد کرده است.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید هزینه تولید شیر خام و نگهداری دام شیری آنالیز شود، عنوان کرد: در دو سال اخیر بسیاری از دام‌های مولد سبک و سنگین به دلیل عدم توان نگهداری دامداران و عدم صرفه اقتصادی نگهداری دام حذف شده اند و حتی عشایر نیز توان نگهداری دام را ندارند.

وی با اشاره به اینکه برای تعیین قیمت شیرخام باید هزینه‌های تولید برآورد شود تا دامداران با زیان مواجه نشوند و از سوی دیگر با توجه به تورم موجود در بازار، این افزایش قیمت نباید لبنیات را از سبد غذایی مردم حذف کند، ادامه داد: نباید شرایط به نحوی پیش برود که مصرف کننده نتواند شیر، ماست و کره خریداری کند، در تعیین قیمت‌ها باید هر دو سمت بازار مورد توجه قرار بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیشنهاد ۱۵ هزار تومانی قیمت شیر خام با توقع شرکت‌های لبنی برای افزایش ۳۰درصدی قیمت محصولات با یکدیگر همخوانی ندارد، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید با حضور نماینده تشکل‌ها و اتحادیه‌ها هزینه تولید شیر خام و محصولات لبنی را بررسی و تحلیل کنند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=19421
  • منبع : خانه ملت
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.