• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

فرماندهی جنگ اقتصادی در گلستان ژنرال می خواهد

  • کد خبر : 1924
  • 07 آذر 1400 - 18:41
فرماندهی جنگ اقتصادی در گلستان ژنرال می خواهد

بحث انتخاب معاون اقتصادی استاندار گلستان در حالی این روزها موضوع داغ شبکه های اجتماعی شده که به عقیده فعالان اقتصادی معاون این بخش بهتر است با مشورت آنان انتخاب و یک ژنرال جنگ اقتصادی باشد.

بحث انتخاب معاون اقتصادی استاندار گلستان در حالی این روزها موضوع داغ شبکه های اجتماعی شده که به عقیده فعالان اقتصادی معاون این بخش بهتر است با مشورت آنان انتخاب و یک ژنرال جنگ اقتصادی باشد.

به گزارش نویاب، با انتخاب استاندار گلستان و معرفی علیمحمد زنگانه به عنوان شخص اول دولت در گلستان این روزها بحث انتخاب معاونین نقل محافل سیاسی و اقتصادی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار چندی پیش معرفی شد و سرهنگ علی مهاجر به عنوان نخستین معاون فعالیت خود را آغاز کرد.

اما اکنون معاونت اقتصادی بحث روز شبکه‌های اجتماعی شده است. این موضوع در حالی اهمیت پیدا کرده که چند هفته‌ای است سفر رئیس جمهور به گلستان هم در دستور کار قرار گرفته و به نظر می‌رسد تعیین سرنوشت معاونت‌ها از موضوع مهمی برای استاندار برخوردار باشد.

استاندار گلستان که خود برآمده از اجماع و توافق بزرگان اصولگرا و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است، نیک می‌داند که این حال استان خوش نیست و به لحاظ شاخص‌های اقتصادی و رتبه به نسبت سایر استان‌ها جایگاه مطلوبی ندارد.

اکنون در آغازین روزهای مدیریت استاندار چشمان تیزبین گروه‌های سیاسی و فعالان اقتصادی استان به دستان اوست که در این کارزار چه کسی را برای فرماندهی اتاق جنگ اقتصادی در استانداری انتخاب می‌کند.

تاکنون اسامی افراد مختلفی برای گزینه معاونت اقتصادی استانداری مطرح شده ولی نام دو فرد بیش از سایر اسامی شنیده می‌شود و باید آنها را گزینه جدی قرار گرفتن در جایگاه معاونت تلقی کرد.

گزینه اول محمد دهنوی دانش آموخته مهندسی مکانیک از سمنان، مشاور سازمان تبلیغات اسلامی است. او برادر دکتر محسن دهنوی نماینده گلستانی تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیس مجلس است که این روزها در کنار استاندار و در نقش مشاور در جلسات مختلف دیده می‌شود.

دهنوی که در دوران جوانی و در هشت سال ریاست جمهوری دولت احمدی نژاد در کنار سید محمد حسینی رئیس وقت سازمان ملی جوانان و در ادامه مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری پروژه‌های فرهنگی بزرگ را در قالب ارائه طرح سازمان‌های مردم نهاد و پیمان مدیریت اجرا کرد؛ اکنون پس از سال‌ها دوری از استان و پس از جابجایی دولت و قرار گرفتن حسینی در حلقه اول تصمیم‌گیری استاندار قرار گرفته است.

گرچه رصد فضای خبری استان نشان می‌دهد چهره‌های مطرح نزدیک به استاندار با این انتخاب مخالفت کرده‌اند اما به نظر می‌رسد دهنوی بیشتر از سایرین به معاونت اقتصادی نزدیک شده است.

از سوی دیگر اجماع جبهه اصولگرایی شورای وحدت و شورای ائتلاف و بزرگان سیاسی این جبهه بر معرفی دکتر حامد رضایی استاد دانشگاه گلستان با سابقه مدیریت اجرایی ۲۰ ساله است.

رضایی ۱۰ سال سابقه حضور در معاونت اقتصادی استانداری تا معاون دفتر اقتصادی، مدیرکل تعاون و معاون پارک علم و فناوری را در کارنامه خود دارد.

البته فعالیت رضایی در شبکه‌های اجتماعی که به تازگی شروع شده و رنگ و بوی مدیریت کلان استان را پیدا کرده حکایت از آمادگی او بر حضور در عرصه‌هایی بالاتر از معاونت پارک علم و فناوری گلستان را دارد اما با مطرح شدن دهنوی کمی از احتمال حضور او در معاونت اقتصادی استانداری کاسته شده است.

گرچه هیچکدام از دو گزینه فوق برنامه‌ای برای مدیریت فضای اقتصادی استان که نشان از آگاهی و تسلط آنها به این حوزه ارائه نکرده‌اند، اما نکته حائز اهمیت در این میان صرف نظر از اینکه چه کسی بر صندلی معاونت اقتصادی می‌نشیند، تسلط گزینه نهایی بر موضوعات اقتصادی و ارتباط نزدیک او با فعالان اقتصادی است.

در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی قرار گرفته و گلستان هم در رتبه‌های آخر اقتصاد کشور قرار دارد معاون اقتصادی باید یک ژنرال برای این جنگ اقتصادی باشد.

ژنرالی که نه حمایت فعالان سیاسی بلکه حمایت فعالان اقتصادی و بازرگانان استان را با همراه داشته باشد و بتواند از نظرات آنها حداکثر بهره بگیری در موضوعات اقتصادی بگیرد. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند فعالان بخش خصوصی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و قطعاً ژنرال این جنگ باید ارتباط خوبی با خط مقدم داشته باشد.

البته بررسی نظرات بخش خصوصی هم نشان می‌دهد تاکید آنها مشورت گرفتن از چهره‌های موفق اقتصادی استان برای انتخاب معاونت اقتصادی است چراکه نزدیک بودن ادبیات این دو بخش قطعاً راهگشای مشکلات و هموار کننده مسیر پر پیچ و خم توسعه و اشتغال است.

حال باید منتظر بود و دید آیا زنگانه برای مدیر بخش اقتصادی خود از فعالان این بخش نظرخواهی خواهد کرد؟ و اینکه کدام یک از دو گزینه مطرح موفق به حضور در عمارت استانداری می‌شوند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=1924
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.