• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

فضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد شفاف می شود

  • کد خبر : 1888
  • 04 آذر 1400 - 20:36
فضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد شفاف می شود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: با انتخاب مدیران قوی و برطرف شدن رانت و فساد، فضای شفاف اقتصادی برای ورود سرمایه گذاران در مناطق آزاد ایجاد می کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: با انتخاب مدیران قوی و برطرف شدن رانت و فساد، فضای شفاف اقتصادی برای ورود سرمایه گذاران در مناطق آزاد ایجاد می کنیم.

به گزارش نویاب، سعید محمد عصر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: پیش‌تر به عنوان مسئول قرارگاه خاتم به گلستان سفر داشتم و بخشی از فعالیت‌های خاتم الانبیا در استان به پایان رسیده و بخشی از آن متوقف شده است اما اکنون در بخش مناطق آزاد به گلستان سفر کرده‌ایم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه ۶ منطقه آزاد فعال در کشور داشتیم، افزود: هفت منطقه جدید در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب و ابلاغ شده که راه اندازی آنها در دستور کار است.

وی اضافه کرد: اخیراً رهبر معظم انقلاب تحول در مناطق آزاد و توجه به بحث فرهنگی و اجتماعی را تاکید کرده‌اند.

محمد با بیان اینکه متاسفانه بومیان مناطق آزاد از نظر فرهنگی دچار آسیب شدند، ادامه داد: اکنون ما دنبال پیوست‌های فرهنگی برای مناطق آزاد هستیم؛ توسعه مناطق آزاد باید با لحاظ پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی باشد و شاخص‌های اقتصادی نباید به جامعه آسیب بزند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه تنها دو درصد صادرات کشور از مناطق آزاد انجام می‌شود، گفت: در این مناطق تنها هفت درصد سرمایه گذاری شده و یک درصد فعالیت تولیدی انجام می‌شود.

طرح تحول در مناطق آزاد طراحی می‌شود

محمد از برنامه‌ریزی برای طرح تحول در مناطق آزاد خبرداد و اظهار کرد: با توجه به اینکه مناطق جدید مصوب شده همه در مرز کشور حضور دارند همکاری با کشورهای منطقه را هم در دستور کار قراردادیم و تلاش داریم با مشوقات این مناطق مثل معافیت گمرک، معافیت مالیاتی و تردد بدون ویزا باعث تردد و رونق این مناطق شویم.

وی تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای این خصوصیت را درک نکردند و با چارچوب‌های خاص فعالیت‌های تولیدی را نگران کرده‌اند که نکند ابلاغیه‌ای صادر نشود که به تعهدات آنان صدمه بزند؛ به طور مثال ارزش افزوده جدیدی که مصوب شده به فعالان این مناطق صدمه می‌زند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه آیت الله رئیسی هم تاکید بر اجرای قانون ماده ۶۵ در مناطق آزاد کردند، توضیح داد: براساس این قانون تمام امور به دست مدیران مناطق اجرا می‌شود مگر موارد امنیتی ولی الان دستگاه‌های اجرایی درآمدهای خود را بر می‌دارند ولی تعهدات خود را قبول نمی‌کنند.

وی از فشار مضاعف برخی دستگاه‌ها روی مناطق و فعالان اقتصادی خبرداد و گفت: این فشار باعث شده مدیران برای جبران هزینه‌ها به سمت زمین فروشی در مناطق آزاد بروند و حتی حقوق پرسنل از فروش زمین تامین می‌کند.

محمد تاکید کرد: باید مدیران قوی بگذاریم تا نگرانی‌هایی که به دلیل فساد، رانت و لابی ایجاد شده برطرف شود و در فضای شفاف اقتصادی سرمایه گذاران بتوانند ورود کنند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=1888
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.