• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

راه آهن اینچه برون به شاهرود متصل شود

  • کد خبر : 1885
  • 04 آذر 1400 - 20:30
راه آهن اینچه برون به شاهرود متصل شود

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر لزوم تسریع در ایجاد منطقه آزاد اینچه برون گفت: باید راه آهن گرگان به شاهرود و سپس جنوب برسد تا اینچه برون کریدور اقتصادی شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر لزوم تسریع در ایجاد منطقه آزاد اینچه برون گفت: باید راه آهن گرگان به شاهرود و سپس جنوب برسد تا اینچه برون کریدور اقتصادی شود.

به گزارش نویاب، آیت الله سید کاظم نورمفیدی عصر پنجشنبه در دیدار دبیر شورای عالی مناطق آزاد با وی اظهار کرد: مشکلات بسیار است و من احساس می‌کنم همه نشستن اند و تلاش می‌کنند جای خود را حفظ کنند در حالی این روزها مرد میدان نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: ما (استان گلستان) در ردیف‌های انتهای صنعت کشور هستیم و دلیل آن هم ممنوعیت ایجاد صنایع در گلستان طی سال‌های اول انقلاب است.

وی با بیان اینکه گردشگری استان هم بهره‌ای ندارد، ادامه داد: من ۲۰ سال دنبال جزیره آشوراده هستم و نظرم این است که استان چیزی می‌خواهد که برای گردشگر کشش ایجاد کند؛ به نظر من آشوراده می‌تواند جاذبه ایجاد کند ولی هنوز بعد از ۲۰ سال به نتیجه نرسیده است.

آیت الله نورمفیدی دیوار تاریخی گرگان را ظرفیت دیگر مهم گردشگری برشمرد و توضیح داد: این دیوار از دریای خزر شروع می‌شود و تا جرگلان می‌رود و بعد از دیوار چین مهمترین دیوار تاریخی دنیا است اما متاسفانه از بین رفته درحالی که اعتقاد دارم اگر احیا شود یک جاذبه جهانی برای ما خواهد بود.

وی تصریح کرد: کشاورزی ما هم به دلیل این زمین قطعه قطعه شده و فشارهای کشاورز به زمین باعث شده سرنوشت خوبی نداشته باشد.

منطقه آزاد اینچه برون برای گلستان تحول زا است

امام جمعه گرگان منطقه آزاد را ظرفیتی تحول زا برای استان دانست و خطاب به دبیر شورای عالی مناطق آزاد، گفت: از شما می‌خواهم کمک کنید زیرا ما در مناطق مرزی روستاهایی داریم که هنوز آب ندارند درحالی که من اعتقاد دارم باید کاری کنیم تا مرز نشینان ما مرزبانان ما شوند و منطقه آزاد می‌تواند با ایجاد اشتغال و درآمد به مناطق مرزی هم کمک کند.

وی اضافه کرد: شما مردم میدان اقتصاد و جهاد هستید و تقاضا دارم درباره این منطقه عنایت ویژه ای شود؛ هرجا لازم است با آقای رئیس جهمور یا وزیر اقتصاد و دارایی صحبت کنیم تا زودتر این منطقه راه بیفتند.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: وقتی این راه آهن راه افتاد و سه رئیس جمهور آمدند، خیلی امیدها ایجاد کرد و باعث خوشحالی شد که دری به سوی استان گشوده شد ولی نتیجه‌ای نداد زیرا بخش مهم این است که راه آهن ما به جنوب متصل شود و بهترین کردیکور شمال جنوب و هم اینجاست.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه این راه بهترین مسیر است و متاسفانه آن را تکمیل نکردیم، یادآور شد: الان کشورهای اوراسیا مسیر جدیدی ایجاد کرده‌اند و بار را از طریق دریا به ترکیه منتقل کرده و به اروپا می‌برند درحالی که آنها هم با اشتیاق اینجا را افتتاح کردند و برای آنها شروع این مسیر مهم است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=1885
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.