• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
1
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

تعادل بخشی به قیمت مسکن در گرو افزایش تولید مسکن

  • کد خبر : 18111
  • 06 فروردین 1402 - 10:37
تعادل بخشی به قیمت مسکن در گرو افزایش تولید مسکن
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با افزایش تولید مسکن ضمن تعادل بخشی به عرضه و تقاضا می‌توان به یک قیمت تعادلی در بخش مسکن نیز رسید و جلوگیری افزایش قیمت‌ها را در این بازار گرفت.

به گزارش نویاب به نقل از بازار، محمد آئینی ضمن اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «مهار تورم و رشد تولید» اظهار کرد: سبدی که نرخ تورم را شکل می‌دهد در این سبد مسکن سهم قابل توجهی دارد بنابراین برای کنترل تورم در اقتصاد کشور بطور حتم باید افزایش تولید مسکن بصورت جدی در دستور کار باشد.

وی همچنین اظهارداشت: تمامی برنامه‌ها و سیاست‌ها در اینکه امسال دولت بسترهای لازم را فراهم کند تا بخش غیر دولتی و خصوصی بتواند راحت‌تر نسبت به تولید مسکن اقدام کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: اگر بتوان تقاضاهای سفته بازانه را از بخش مسکن دور کرد خود به خود قیمت‌های کاذب در بازار مسکن تعدیل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برخی‌ها با نگاه سوداگرانه در بازار مسکن وارد شده‌اند و متاسفانه تقاضای سوداگرانه از جمله عواملی که موجب نوسانات قیمتی در بازار دارایی‌ها همچون مسکن و مواردی از این دست می‌شود.

آئینی بیان داشت: اجرای مالیات بر عایدی سرمایه انگیزه سوداگران برای مبادرت به خریدوفروش دارایی‌ها را به شدت کاهش داده و در نتیجه نوسانات قیمتی ناشی از سوداگری کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: اجرای مالیات بر عایدی سرمایه بازارهای مختلف را تنظیم ودرضمن تقاضاهای سوداگرانه و سفته بازی را کاهش می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران یادآورشد: تکانه‌ها و جهش‌های قیمتی که در بخش مسکن شکل می‌گیرد حاصل ورود سفته بازی هاست که اکنون با کمترین مالیات سود قابل توجهی از بخش مسکن کسب می‌کنند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=18111
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.