• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

خودروهای داخلی ۲ برابر استاندارد جهانی بنزین مصرف می‌کنند/لزوم توجه به بهینه‌سازی مصرف سوخت در تمامی ابعاد

  • کد خبر : 18870
  • 31 فروردین 1402 - 9:45
خودروهای داخلی ۲ برابر استاندارد جهانی بنزین مصرف می‌کنند/لزوم توجه به بهینه‌سازی مصرف سوخت در تمامی ابعاد
عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به بهینه‌سازی مصرف سوخت در تمامی ابعاد آن در کشور، گفت: یکی از دلایل مهم مصرف بالای بنزین در کشور تولید خوردوهای غیراستاندارد است.

به گزارش نویاب به نقل از خانه ملت رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به اقداماتی که باید اکنون به دلیل کمبود بنزین در کشور انجام داد، گفت: مصرف فرآورده در کشور بسیار بالا است و در ایام عید تنها در یک روز ۱۴۴ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است که باید یکی از دلیل اصلی این مهم را خودروهای غیراستاندارد موجود دانست چراکه خودروهای ما تقریبا ۲ برابر استاندارد جهانی بنزین مصرف می‌کنند و مصرف‌شان بین ۱۱ تا ۱۴ لیتر در  هر ۱۰۰ کیلومتر است که عدد بسیار بالای نسبت به استانداردهای جهانی است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات خودروهای گازسوز ادامه داد: کپسول‌های خودروهای گازسوز نیز به زمان اورهال شدن رسیده‌اند اما دولت هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است و حتی در این زمینه به مردم اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

وی افزود: همچنین تولید خودروهای استاندارد که کاهش مصرف بنزین را داشته باشد در دستور کار خودروسازها نیست در حالی که با این کار می‌توان به صادرات بیشتر رسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر دولت وارد مسئله بهینه‌‍سازی مصرف سوخت در تمام ابعاد آن همچون صنعت، تجاری و خانگی شود اقتصاد کشور را نجات خواهد داد چراکه درآمد بسیاری نصیب کشور از طریق بهینه‌سازی خواهد و بسیاری از مشکلات ما از این طریق حل می‌شود./

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=18870
  • منبع : خانه ملت
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.