• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
رئیس اتحادیه قنادان و بستنی فروشان گرگان:

کاهش بیش از ۵۰ درصدی تولید قنادی های گرگان در سال گذشته | امسال خرید به یک پنجم رسید

  • کد خبر : 17954
  • 25 اسفند 1401 - 12:01
کاهش بیش از ۵۰ درصدی تولید قنادی های گرگان در سال گذشته | امسال خرید به یک پنجم رسید
رئیس اتحادیه قنادان و بستنی فروشان گرگان با بیان اینکه تولید شیرینی در سال گذشته به واسطه کاهش قدرت خرید مردم ۵۰ درصد کاهش داشته، گفت: امسال همین میزان خرید هم به یک پنجم رسیده است.

به گزارش نویاب فرامرز نجاتی اظهار کرد: افزایش قیمت مواد اولیه شیرینی مانند آرد، روغن و تخم مرغ منجر به تشدید تورم در تولید نهایی قنادی ها شده است.

رئیس اتحادیه قنادان و بستنی فروشان گرگان با بیان اینکه قیمت شیرینی ۶۰ هزار تومان است، افزود: این مساله باعث شده تا مردم این کالا را در طول سال از سبد خرید خود حذف کرده و برای مناسبت هایی نظیر نوروز هم به کمترین مقدار خرید قانع شوند.

وی ادامه داد: بر اساس نرخ نامه اتحادیه قیمت شیرینی های روزمره با کیفیت ممتاز کیلویی ۱۲۵ هزار تومان، درجه یک کیلویی ۱۱۰ هزار تومان و درجه دو کیلویی ۹۰ هزار تومان در قنادی های شهرستان گرگان به فروش می رسد.

نجاتی ضمن یادآوری تقارن روزهای ابتدایی نوروز با ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: شیرینی زولبیا و بامیه که اغلب در ماه رمضان عرضه می شود، قیمت درجه ممتاز آن کیلویی ۱۲۰ هزار تومان، درجه یک کیلویی ۸۵ هزار تومان و درجه دو کیلویی۶۰ هزار تومان به فروش می رسد.

او نرخ شیرینی خانگی را با درجه ممتاز به قیمت کیلویی ۲۳۰ هزار تومان و درجه یک آن را کیلویی ۱۸۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: محصولاتی نظیر شیرینی گردویی، نارگیلی در رسته کالاهای فانتزی به شمار می رود و به این ترتیب نرخ آن بر اساس کیفیت محاسبه می شود.

رئیس اتحادیه قنادان و بستنی فروشان گرگان ادامه داد: شکلات با قیمت ۷۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در قنادی های گرگان عرضه می شود.

نجاتی با بیان اینکه تولید شیرینی در سال گذشته به واسطه کاهش قدرت خرید مردم ۵۰ درصد کاهش داشته، گفت: امسال همین میزان خرید هم به یک پنجم رسیده است.

وی ادامه داد: گذشته از تورم شدید و تغییر سبک خرید مردم به این واسطه، به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز امسال خرید مردم کاهش قابل توجهی یافت.

رئیس اتحادیه قنادان و بستنی فروشان گرگان با تاکید بر اینکه دیگر خرید شیرینی در اولویت مردم نیست، افزود: برای مناسبت هایی مانند نوروز هم مصرف کنندگان بسیار باملاحظه هزینه می کنند.

او با بیان اینکه قیمت آجیل باکیفیت، امسال از ۷۰۰ هزار تومان شروع می شود، افزود: نکته جالب توجه این است که قیمت بادام هندی و درختی که به کشور وارد می شود به اندازه پسته و تخمه که تولید داخل است، افزایش قیمت نداشته است.

نجاتی خواستار نظارت و برخورد جدی مدیران با سایر رسته های شغلی که نسبت به فروش آجیل شیرینی اقدام می کنند، شد و گفت: از سوپرمارکت و خاروبار فروشی تا دستفروشان محصولات قنادی را عرضه می کنند و هیچ دستگاه نظارتی هم با آنها برخورد نمی کند.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع بهداشت تولید و عرضه شیرینی و آجیل، گفت: این محصولات در نمایشگاه ها با پائین ترین کیفیت و قیمتی به نسبت گزاف عرضه می شود.

به گفته رئیس اتحادیه قنادان و بستنی فروشان گرگان، کارشناسان مرکز بهداشت نظارت جدی بر تولید قنادی ها دارند درحالیکه به تخلف بسیاری از فروشگاه های غیر مرتبط با این صنف که اکنون مشغول عرضه هستند، توجهی نمی شود.

وی در خاتمه یادآور شد: به نمایشگاه هایی که در شهرهای استان با هدف عرضه کالا با قیمت مناسب برگزار شده، بسیاری از فروشندگان محصولات قنادی از خارج استان آمدند و صرف نظر از صدمه ای که به تولیدکنندگان گلستان وارد می کنند باید گفت نه تنها هیچ درآمدی به استان اضافه نمی کنند که پولی هم از گلستان خارج می شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=17954
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.