• امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
در گفتگو با نویاب مطرح شد؛

بستر حضور جوانان در حوزه اقتصاد فراهم شود/ آموزش نخستین مولفه توسعه است

  • کد خبر : 17382
  • 17 اسفند 1401 - 0:24
بستر حضور جوانان در حوزه اقتصاد فراهم شود/ آموزش نخستین مولفه توسعه است
بهبود فضای کسب و کار و توسعه فرهنگ بهره وری از طریق برگزاری دوره های آموزشی و ارتقاء سطح دانش و آگاهی تاجران به صورت مستمر از اقدامات مهم اتاق بازرگانی ها است.

نویاب؛ سرویس اقتصادی: فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف با فراز و فرودهای زیادی همراه هستند تا جاییکه وجود بسیاری از مشکلات کار را برای آن ها سخت کرده است در این راستا بخش خصوصی برای تسهیل امور و رسانیدن صدای صنعتگران به گوش دولت با تشکیل نهادهای مدنی سعی در انتقال مشکلات  و موانع تولید به دولتمردان دارد. در این میان اتاق های بازرگانی از جمله تشکل های تاثیرگذار و فعالی است که می تواند در بیان چالش ها پیشرو باشد.

«ابوالقاسم کرد» مدیرعامل شرکت بسته بندی یکتا ظرف گلستان معتقد است که با تاکید به فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی در اتاق بازرگانی گلستان از اقداماتی که اتاق بازرگانی در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی استان می توان انجام داد صحبت کرد که در زیر می خوانید:

*برنامه شما برای آینده اتاق بازرگانی چیست؟
وظیفه ذاتی و اساسی اتاق بازرگانی ایجاد هماهنگی و ارتباط بین بازرگانان، تجار و صاحبان صنایع و معادن و دستگاه های دولتی جهت بهبود فضای کسب و کار است. لذا با توجه به تجربه ای که دارم در گروه صنعت کاندید شده ام و در تلاش هستم تا علاوه بر انجام بسیاری از وظایف، طرح های تولیدی را در جهت کاهش هزینه های فرصت های از دست رفته از طریق گفتگو با حاکمیت با همراهی گروه ائتلاف اتاق بازرگانی گرگان برطرف کنیم.

به نظر می رسد توسعه فرهنگ بهره وری از طریق برگزاری دوره های آموزشی یکی دیگر از اقداماتی است که باید انجام شود همچنین مشارکت صاحبان صنایع در نمایشگاه های تخصصی مطابق با ظرفیت و استعدادهای استان و استقرار طرح های کلان از طریق سرمایه گذار خارجی از دیگر اقداماتی است که انجام خواهیم داد.

*اتاق بازرگانی چه کمکی به رشد جوانان کارآفرین به عنوان مدیران آینده می تواند انجام دهد؟

جوانان امید و آینده کشور هستند و لذا باید بستر فکری آنان برای حضورشان در آینده کشور به وجود آید و با توجه به اینکه جوانان در حال آموزش در دبیرستان ها و دانشگاه ها هستند باید از طریق اتاق بازرگانی گلستان ترتیبی اتخاذ داده شود تا جوانان در جلسه ها و همایش های مربوطه شرکت کنند تا تجربه لازم را برای حضور در بازار کسب و کار به دست بیاورند.

همچنین باید زمینه حضور دانشجویان را در جلسه ها و کمیسیون ها و گروه های کاری به وجود آوریم تا از طریق آن ها مشکلات شناسایی و طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی به عنوان پایان نامه و یا به صورت پروژه جهت رفع آن مشکلات تعریف شود و مطالعات انجام شود.

*از آنجایی که استان گلستان در بخش تولید صنایع غذایی و ساختمان برند است اتاق بازرگانی برای معرفی این فرصت های استان گلستان چه اقداماتی می تواند انجام دهد؟

استان گلستان در این زمینه ها در بخش کشاورزی به صورت عام و صنایع مربوط به صورت خاص از استعدادهای خوبی برخوردار است اما آنچه که امروز صنایع غذایی ما را دچار مشکل کرده به روز نبودن تکنولوژی و اتوماسیون در صنایع تبدیلی و غذایی کشور ما است که این مشکل باعث کاهش بهره وری، افزایش قیمت تمام شده، کاهش کیفیت و حتی گاها طرح را از توجیه می اندازد. لذا ارتقاء آگاهی صاحبان صنایع از طریق مشارکت دادن آن ها در نمایشگاه های تخصصی خارجی و بازدیدهای مختلف صنایع مشابه می تواند کارساز باشد.

فعال کردن نشست های تجاری، صاحبان صنایع با تجار خارجی به خصوص در کشورهای همسایه تاثیر بسزایی در توسعه تجارت صنایع غذایی استان خواهد داشت.

*اتاق بازرگانی در توسعه روابط تجاری و دانش فنی بازرگانی چه برنامه هایی دارد؟

رکن هر سازمانی نیروی انسانی آن سازمان است و لذا ارتقا سطح دانش و آگاهی تاجران باید به صورت مستمر در دستور کار قرار بگیرد.

الزامات ابتکار از طریق آموزش مستمر و بهره گیری از استاندان خبره و مطرح، مشارکت بخش خصوصی در نمایشگاه های تخصصی، ایجادتورهای تخصصی و بازدید از طرح ها و صنایع مشابه و برنامه های آموزشی مربیان انگلیسی که در توسعه تجارت بسیار کم است از برنامه های اتاق بازرگانی می تواند باشد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=17382
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.