• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
معاون برنامه ریزی توسعه ساختمان تدبیر مطرح کرد؛

نمادهای ساختمان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بلندمدت| ریسک پایین و سوددهی بالای ثامید و ثبهساز

  • کد خبر : 15381
  • 29 دی 1401 - 10:31
نمادهای ساختمان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بلندمدت| ریسک پایین و سوددهی بالای ثامید و ثبهساز
عضو هیئت مدیره گروه توسعه ساختمان تدبیر گفت: سابقه دو شرکت بورسی توسعه و عمران امید و بهساز کاشانه تهران نشان می دهد انتخاب های خوبی برای سرمایه گذاری بلند مدت هستند.

به گزارش نویاب به نقل از بازار، این روزها که رنگ خوش سبز به نمادهای بورسی برگشته است، یکی از بخش های مورد توجه برای سرمایه گذاری همین بازار بورس، به ویژه بورس انبوه سازان است. بازاری قابل توجه که هم از ویژگی سیر صعودی قیمت مسکن برخوردار است و هم ریسک پایین بازار بورس را به خود اختصاص می دهد.

بر این اساس به سراغ سید حامد پوربخش، معاون برنامه ریزی و عضو هیئت مدیره گروه توسعه ساختمان تدبیر رفتیم تا در خصوص روند سوددهی و اجرای پروژه های بورسی شرکت های توسعه و عمران امید مطلع شویم، گفتگوی او را در ادامه خواهید خواند.

* به عنوان معاون برنامه ریزی گروه توسعه ساختمان تدبیر بفرمایید طرح های ساختمانی زیر نظر این گروه چطور پیش می روند و چقدر موفقیت کسب کرده اند؟

نمادهایمان طی این مدت رشد خوبی داشتند و قیمت سهام بهساز کاشانه تهران و هم توسعه و عمران امید قابل توجه رشد کرده است. همچنین درآمد خوبی را هم امسال توانسته اند کسب کنند. ای پی اس بالایی دارند و پروژه های سنواتی شان هم در بهساز کاشانه تهران و هم در توسعه و عمران امید حل و فصل شده است.

سال آینده علاوه بر دو نماد ثامید و ثبهساز، شرکت رویا ساختمان آریا وارد فرا بورس می شود

بر این اساس برای سال آینده هم می توان گفت برنامه های قابل توجهی در گروه توسعه ساختمان تدبیر در دست است؛ به طوری که علاوه بر دو نماد ثامید و ثبهساز برای شرکت رویا ساختمان آریا هم برنامه داریم که وارد فرا بورس شود. بر این اساس اکنون شرکت بهساز کاشانه تهران نیز با توجه به شاخص های سازمان بورس از تابلوی دوم بورس به تابلوی اول ارتقا یافته است.

خوشبختانه اکنون می توان گفت شرکت های زیر نظر گروه توسعه ساختمان تدبیر به ویژه مجموعه های بورسی از وضعیت خیلی خوبی برخوردار هستند.

* در مورد پروژه های این دو شرکت توضیح بفرمایید که در سودآوری شان نقش موثری دارد و می تواند انگیزه برای سرمایه گذاران این حوزه باشد؟

با توجه به اینکه تعداد پروژه های شرکت های بورسی توسعه ساختمان تدبیر بسیار بالا است و شاید نتوان جزئیات هر یک را به ذهن سپرد اما می توان به عنوان نمونه در شرکت توسعه و عمران امید به پروژه خیلی بزرگی که در اصفهان داشت اشاره کرد؛ این پروژه تجاری که نزدیک سی و سه پل واقع و کارهای اجرایی آن تمام شده است.

همچنین این شرکت یکسری پروژه های ارزشمند هم در محدوده غرب تهران دارد که مراحل ساخت آن تکمیل شده و آماده فروش است. علاوه بر این تعدادی طرح ساختمان سازی نیز در سلمان شهر شمال کشور داشت که در مراحل پایانی قرار دارد. همچنین در شهر مقدس مشهد نیز تعدادی پروژه در دست است که آن ها در مراحل قابل توجهی قرار دارد. بنابراین شرکت امید و توسعه پروژه های متعددی را در دست دارد و برای سال آینده نیز در اقصی نقاط کشور از جمله تهران و شهرستان ها پروژه های ارزشمندی دارد که اکثر آن ها نیز در مراحل پایانی هستند.

هرچند پروژه های صنعت ساختمان زمان بر است اما دورنمای سوددهی آن ها بسیار خوب است

هر چند سبد پروژه ها در شرکت بهساز کاشانه تهران به متنوعی توسعه و عمران امید نیست اما پروژه هایی در مناطق مختلف تهران از جمله میرداماد، ازگل و غیره دارد که تقریبا تمام شده اند. همچنین یکسری پروژه اداری هم دارند که آن ها هم در حال انجام هستند. البته تعداد طرح های ساختمانی بیش از این مواردی است که به آن ها اشاره کردم.

شرکت رویا ساختمان آریا نیز طرح های ساختمانی بسیار متنوعی را در حال اجرا دارد که یکی از آن ها در محله نهارخوران گرگان است. مجموع همه این طرح ها نشان دهنده این است که سال ۱۴۰۲ در گروه توسعه ساختمان تدبیر با قدرت آغاز می شود و دستاوردهای خیلی خوبی از آن بر جای می ماند.

البته صنعت ساختمان، یک صنعت زمان بر است و نتیجه پروژه هایی که امسال آغاز به کار می شود در سال های آینده مشخص می شود اما دورنمایی خوبی برای فعالان آن دارد.

* با توجه به اینکه اشاره کردید طرح های انبوه سازی زمان بر اما دارای دورنمای خوبی هستند بفرمایید چه توصیه ای به سهام داران این حوزه دارید؟

اگر سال های اخیر صنعت ساختمان سازی را بررسی کنید به این نتیجه خواهید رسید که بازاری که کمترین ریسک سرمایه گذاری را در بین سایر بازارهای سرمایه به خود اختصاص می دهد همین بازار مسکن است. از طرفی نیز بیشترین بازدهی هم به بازار بورس تعلق می گیرد. لذا نمادهای شرکت های ساختمانی گروه توسعه ساختمان تدبیر با برخورداری از هر دو ویژگی آینده خوبی دارند؛ یعنی هم در بازار مسکن فعال هستند که ریسک کمتری دارد و هم در بازار بورس هستند که بازدهی خوبی دارند.

پیشنهاد بنده این است که برای سرمایه گذاری بلند مدت سهام شرکت های ساختمانی از جمله توسعه و عمران امید و بهساز کاشانه تهران را انتخاب کنید

فقط تنها نکته ای که در این بین است ورود به این نمادها نیاز به دید بلند مدت دارد؛ یعنی اگر ملکی را خریداری می کنید هر روز از بنگاه های فروش مسکن سوال نمی کنید که قیمت ملک شما چقدر افزایش یافته است. این درحالی است به احتمال زیاد روند تغییر سهام را پیوسته چک می کنید. بنابراین اگر می خواهید هر روز رشد دارایی خودتان را بررسی کنید نباید منتظر تغییر خاصی در بازده زمانی کوتاه باشید.

لذا همانطور که هر کسی یک سبد سرمایه گذاری برای خودش ایجاد می کند که از کوتاه مدت تا بلند مدت را در بر می گیرد پیشنهاد بنده این است که برای سرمایه گذاری بلند مدت سهام شرکت های ساختمانی از جمله توسعه و عمران امید و بهساز کاشانه تهران را انتخاب کنید. شرکت های بسیار قدرتمندی که پرتفوی خیلی خوبی دارند و طی سال های اخیر هم خودشان را با سود دهی بالایی که داشته اند ثابت کرده اند. بنابراین می توان بر اساس سوابق این شرکت ها دورنمای خوبی را هم برای آن ها متصور شد.

* بفرمایید از ابتدای امسال تاکنون چقدر دو شرکت توسعه عمران امید و بهساز کاشانه تهران سوددهی داشته اند؟

ای پی اس شرکت توسعه و عمران امید در حدود ۳۰ تومان و ای پی اس بهساز کاشانه تهران حدود ۶۰ تومان برای هر سهم باشد. البته شرکت بهساز کاشانه تهران امسال یک فروش فوق العاده ای بخاطر پروژه ونک داشته است که هر سهم آن به حدود ۶۰ تومان می رسد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=15381
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.