• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ضرورت ساماندهی زمین‌های غیرفعال شهرک‌های صنعتی/ سازمان صنایع کوچک ورود کند

  • کد خبر : 15377
  • 29 دی 1401 - 10:21
ضرورت ساماندهی زمین‌های غیرفعال شهرک‌های صنعتی/ سازمان صنایع کوچک ورود کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره زمین‌های غیرفعال شهرک‌های صنعتی، گفت: عده‌ای زمین‌های موجود در این شهرک‌ها را گرفته و تنها سوله‌ای در آن ساختند و همچنان بلااستفاده گذاشته‌اند این در حالی است که روزبه روز نیز بر قیمت این زمین‌ها افزوده می‌شود.

به گزارش نویاب به نقل از خانه ملت عزت اله اکبری تالارپشتی درباره زمین‌های بدون فعالیت در شهرک‌های صنعتی، گفت: در حال حاضر درصد کمی از صنایع موجود در شهرک‌های صنعتی فعال هستند در این شرایط این سوال ایجاد می‌شود که علت ایجاد این شهرک‌ها چیست؟ چرا عده‌ای زمین‌های موجود در این شهرک‌ها را گرفته و تنها سوله‌ای در آن ساختند و همچنان بلااستفاده گذاشته‌اند و روزبه روز نیز قیمت این زمین‌ها را افزایش می‌دهند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر موضوع خرید و فروش زمین است، چرا این افراد به سراغ خرید اراضی در سایر مناطق نمی‌روند، چرا عده‌ای به دنبال خرید زمین در شهرک‌های صنعتی که زیرساخت‌هایی مانند آب، گاز، برق دارند، هستند؟

وی اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این حوزه ابتکار عمل ندارد و منفعل است، بارها بر ساماندهی و تعیین تکلیف این موضوع تاکید کردیم اما مسئولان این سازمان مطرح کردند که فرصت دهید که اقدامی نشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: افرادی هستند که زمین در شهرک‌های صنعتی را با قیمت‌های پایینی خریداری کردند اما اکنون نرخ هر متر این زمین‌ها با وجود اینکه غیرفعال هستند، افزایش بسیاری یافته است که باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=15377
  • منبع : خبرگزاری خانه ملت
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.