• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲:

حوزه عمرانی یک اولویت اساسی در لایحه بودجه باشد

  • کد خبر : 15208
  • 26 دی 1401 - 7:51
حوزه عمرانی یک اولویت اساسی در لایحه بودجه باشد

به گزارش نویاب به نقل از ایسنا، غلامعلی کوهساری با اشاره به الزاماتی که باید در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: در وهله اول باید مشخص شود که چه میزان بودجه سال جاری تحقق پیدا نکرده است و علت این عدم تخصیص مشخص شود. ما نمی توانیم به راحتی […]

به گزارش نویاب به نقل از ایسنا، غلامعلی کوهساری با اشاره به الزاماتی که باید در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: در وهله اول باید مشخص شود که چه میزان بودجه سال جاری تحقق پیدا نکرده است و علت این عدم تخصیص مشخص شود. ما نمی توانیم به راحتی از کنار بودجه مصوب گذشته و از کنار تخصیص ۷ الی ۸ درصدی بودجه عمرانی عبور کنیم.

بودجه باید تحقق پذیر باشد

وی در ادامه اظهار کرد: در کنار پیگیری این موضوع ما باید به نحوی بودجه را بنویسیم که صد در صد محقق شود. حوزه مسکن در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای کشور بسیار موثر است. جدای از اینکه امروز در تامین مسکن جوانان و افراد فاقد مسکن دچار مشکل هستیم، توجه به حوزه مسکن می تواند در ایجاد اشتغال نیز موثر باشد. فلذا در تدوین بودجه باید به حوزه عمرانی به ویژه مسکن نگاه ویژه ای داشت.

در حوزه مسکن نگاه ما باید حمایت از انبوه سازان باشد

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در حوزه بازآفرینی و نوسازی مسکن نیز با مشکلاتی مواجه هستیم. از سوی دیگر در حوزه ساخت مسکن نگاه ما باید حمایت از انبوه سازان و بخش خصوصی بوده باشد. ما باید مشکلات بخش خصوصی را مرتفع کرده و بستر لازم برای ساخت مسکن از سوی این بخش را فراهم کنیم. با شرایط فعلی در حوزه مسکن با مشکلات جدی روبه رو بوده و به یک برنامه ریزی دقیقی در این بخش نیاز داریم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: باید وعده دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی محقق شود. هم دستگاه های دولتی و هم بخش خصوصی باید برای ساخت مسکن پای کار بیایند. بابد بستر لازم برای ورود انبوه سازان به حوزه ساخت مسکن فراهم شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=15208
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.