• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
مدیر شعب بانک مسکن گلستان:

پرونده ۳۷۰۰ واحد در طرح ملی مسکن گلستان منجر به عقد قرارداد شد

  • کد خبر : 14347
  • 05 دی 1401 - 7:52
پرونده ۳۷۰۰ واحد در طرح ملی مسکن گلستان منجر به عقد قرارداد شد
مدیر شعب بانک مسکن گلستان با اشاره به عملکرد این بانک در طرح ملی مسکن، گفت: در مجموع سه هزار و ۷۱۱ واحد با اعتبار هزار و 117 میلیارد و 500 میلیون تومان از شروع طرح تاکنون منجر به انعقاد قرارداد شده است.

حمدرضا جعفری در گفتگو با نویاب اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت جدید در حوزه مسکن تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن بوده که در آن ۲۷ بانک و مؤسسات اعتباری غیر بانکی باید ۲۰ درصد منابع داخلی خود را به این بخش اختصاص دهند.

مدیر شعب بانک مسکن استان گلستان افزود: هم‌اکنون غیر از بانک مسکن به دلیل تخصصی بودن، عملکرد سایر بانک‌ها در این زمینه چشمگیر نیست.

وی با اشاره به عملکرد بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن، بیان کرد: از ابتدای این طرح تاکنون ۱۴ هزار و ۲۵۱ واحد به بانک مسکن معرفی‌شده که از این تعداد دو هزار و ۷۸۰ واحد در قالب ۹ پروژه به‌صورت مستقیم (توسط اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی)، ۳۹۲ واحد در قالب گروه‌های ساخت، ۱۰ هزار و ۹۲۹ واحد به‌صورت تسهیلات خودمالک بوده است.

جعفری بیان کرد: درمجموع تا پایان آذرماه سه هزار و ۷۱۱ واحد با اعتبار هزار و ۱۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان منجر به انعقاد قرارداد ساخت شده است.

طبق گفته مدیر شعب بانک مسکن گلستان، میزان تسهیلات ساخت در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرستان‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان است که با نرخ ۱۸ درصد و دوران مشارکت و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌شود.

وی در خصوص آمار تسهیلات پرداختی بافت فرسوده شهری هم گفت: تا پایان آذرماه ۷۳ فقره پرونده در این سرفصل تشکیل‌شده و با ۴۶۶ واحد قرارداد ساخت منعقدشده است.

جعفری با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی هم توضیح داد که برای بازسازی و نوسازی ۲۰۴ واحد مسکونی قرارداد ساخت منعقد گردیده و مبلغ آن هم ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان گلستان در مورد تسهیلات بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ خرید مسکن بنیاد شهید هم بیان کرد: تاکنون بیش از دو میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده و ۶ نفر از آن منتفع شده‌اند.

جعفری ادامه داد: در خصوص تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد هم تا پایان آذرماه، ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۹۳ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک مسکن گلستان عنوان کرد: تا پایان آذرماه ۱۸۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان در بخش جعاله تعمیرات پرداخت‌شده و در مرابحه منصوبات هم ۳۷ فقره تسهیلات به مبلغ حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت‌شده است.

وی از پرداخت دو فقره ودیعه مسکن به مبلغ ۷۰ میلیون تومان در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین در بخش مرابحه عام هم ۳۱۱ فقره به مبلغ ۲۲ میلیارد تومان پرداخت‌شده و در سرفصل قرض‌الحسنه ازدواج هم میزان تسهیلات پرداختی ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده که ۲۱۰ نفر از آن بهره‌مند گردیده‌اند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=14347
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.