• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2
استاندار گلستان:

اقامتگاهی برای شب ماندگاری در آشوراده بنا نمی شود/ پذیرایی از گردشگران در بافت قدیمی جزیره

  • کد خبر : 14345
  • 05 دی 1401 - 7:39
اقامتگاهی برای شب ماندگاری در آشوراده بنا نمی شود/ پذیرایی از گردشگران در بافت قدیمی جزیره
استاندار گلستان با تایید تلویحی لغو مجوز بومگردی در قالب تفرج متمرکز در جزیره آشوراده، گفت: بنایی برای شب ماندگاری گردشگران در جزیره آشوراده احداث نمی شود.

علی محمد زنگانه در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: در مذاکرات انجام شده با سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد که پروژه بومگردی در جزیره آشوراده صرفاً در قالب تفرج غیرمتمرکز انجام شود.

استاندار گلستان افزود: بر اساس یک نرمش قهرمانانه مدیران گلستان پذیرفتند که از اجرای تفرج متمرکز چشم پوشی کنند و در مقابل موافقت محیط زیست برای همراهی در اجرای گردشگری در بافت قدیمی روستای آشوراده را تحصیل کردند.

زنگانه تاکید کرد: براساس توافق اولیه با سازمان محیط زیست که در قالب یک صورت جلسه به امضا مدیران ارشد این سازمان و مسئولان گلستان رسیده است؛ مقرر شد تا این توافق به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شود.

وی گفت: بر اساس رویه جاری بین سازمان محیط زیست و شورای عالی معماری، معمولا توافق محیط زیست با نظر مثبت شورای شهرسازی همراه خواهد شد و ما می توانیم در آینده مجوز شب ماندگاری گردشگران در بافت قدیمی روستا را به دست آوریم.

استاندار گلستان ابراز امیدواری کرد: پس از تصویب نهایی موافقت نامه استان گلستان با محیط زیست در شورای عالی معماری و شهرسازی می توانیم مقدمات بیتوته شبانه مسافران در جزیره آشوراده را فراهم کنیم.

گفتنی است در سال های قبل مجوز اجرای بومگردی در قالب تفرج متمرکز در جزیره آشوراده صادر شده بود که بر این اساس امکان احداث سازه های همسو و متناسب با محیط و همچنین شب ماندگاری گردشگران فراهم بود اما در سکوت مطلق مدیران استان، این مجوز لغو و به بومگردی در قالب تفرج غیرمتمرکز (بدون احداث سازه و عدم بیتوته مسافران) تغییر کرد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=14345
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.