• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1
مدیرکل گمرکات گلستان:

۹.۵ میلیون دلار کالا از ترکیه وارد گلستان شد/ کاهش ۲۰ درصدی ارزش واردات از اینچه برون

  • کد خبر : 14305
  • 04 دی 1401 - 7:26
۹.۵ میلیون دلار کالا از ترکیه وارد گلستان شد/ کاهش ۲۰ درصدی ارزش واردات از اینچه برون
مدیرکل گمرکات گلستان گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری ارزش واردات کالا از طریق گمرک مرزی اینچه برون با کاهش حدود 20 درصدی به رقمی معادل ۳۳ میلیون و ۸۶ هزار دلار رسیده که مبدا 9.5 میلیون دلار از این اقلام کشور ترکیه بوده است.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷ میلیون و ۶۷۲ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۳۳ میلیون و ۸۶ هزار دلار از گمرک مرزی اینچه برون وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۳ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات گلستان در تشریح جزییات واردات انجام شده، افزود: جو دامی با وزن تقریبی چهار هزار و ۶۰۰ تن و ارزش یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و روغن خام سویا به وزن سه هزار تن و ارزش پنج میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در زمره بیشترین کالای وارد شده از گمرک مرزی اینچه برون تلقی می شود.

وی اضافه کرد: بیشترین کالاهای وارداتی روغن خام سویا، ژانراتور موتور گاز، پارچه، پارچه جین، دیزل ژانراتور، جو دامی، فوتس اویل و پارچه متقال بوده که از ترکیه، ترکمنستان، چین، انگلستان، قزاقستان، هند، امارات متحده عربی، اسپانیا، ویتنام، آلمان، دانمارک، تاجیکستان، ایتالیا، ازبکستان، فیلیپین و عراق وارد شده است.

حسینی ادامه داد: طی این مدت ۲۷۲ میلیون و ۹۷۵ هزار کیلوگرم کالا به ارزش بیش از ۱۶۳ میلیون و ۸۷۳ هزار دلار از گمرکات گلستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری ۲۳ درصد افزایش و از نظر وزنی هشت درصد کاهش یافته است.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: عمده اقلام صادراتی از گمرکات گلستان پلی استایرن، پنیر، خرما، ید، لوله‌ها و پروفیل، تخته‌های متراکم شده چوبی، کشمش تیزابی، مفتول مسی و رب گوجه فرنگی بوده است.

وی گفت: بیشترین کشورهای مقصد صادراتی هم به ترتیب شامل ترکمنستان، قزاقستان، عراق، افغانستان، رومانی، بلغارستان، ارمنستان، ازبکستان، فدراسیون روسیه، پاکستان، لهستان، امارات متحده عربی، قرقیزستان، ترکیه، آذربایجان و هند بوده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=14305
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.