• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

دولت به تنهایی نمی‌تواند قانون جهش تولید مسکن را اجرایی کند

  • کد خبر : 13665
  • 21 آذر 1401 - 11:21
دولت به تنهایی نمی‌تواند قانون جهش تولید مسکن را اجرایی کند
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دولت باید از ظرفیت بخش خصوصی، انبوه سازان و تعاونی ها برای ساخت مسکن و تامین مالی آن استفاده کند.

به گزارش نویاب به نقل از ایسنا، کمال علیپور خنکداری ، با تاکید بر ضرورت ایجاد همکاری بین بخشی برای ساماندهی بازار مسکن، اظهار کرد: از نظر بنده دولت و وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی توانند مشکل بازار مسکن را حل کنند. مجلس قانون جهش تولید مسکن را به تصویب رساند که برای دولت در این قانون نقش هایی پیش بینی شده است، به عنوان مثال می تواند با تهاتر زمین قیمت ساخت مسکن را کاهش دهد.

دولت به تنهایی نمی تواند ۴ میلیون مسکن بسازد

نایب رئیس کمیسیون عمران در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر لازم است که از ظرفیت انبوه سازان، تعاونی ها و شرکت های خصوصی فعال در این حوزه استفاده شود، اگر دولت قصد داشته باشد که ۴ میلیون واحد مسکونی بسازد باید از ظرفیت انبوه سازان و تعاونی ها استفاده کند در غیر این صورت موفق نخواهد شد، حتی دولت می تواند در قالب تامین مالی زمین را تهاتر کند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده معتقدم که وزارت راه به تنهایی نمی تواند در ساخت مسکن موفق شود، تصریح کرد: همکاری بانک ها صد در صد در ساخت مسکن موثر است، در قانون جهش تولید مسکن به همه بانک ها مسئولیتی داده شده است و بانک ها باید ۱۴ درصد از تسهیلات خود را به سبد مسکن بیاورند اما متاسفانه بانک ها در این حوزه چندان همکاری ندارند.

بانک ها باید به تکالیف خود عمل کنند

علیپور در پایان تاکید کرد: از نظر بنده  آقای بذرپاش که به تازگی تصدی وزارت راه را بر عهده گرفته است باید به این سمت برود که بانک ها را برای اجرای قانون جهش تولید مسکن به میدان بیاورد، از سوی دیگر وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این حوزه نقش مهمی بر عهده دارد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=13665
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.