• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی:

میزان انحراف آرد حدود ۵۰۰۰ تن در روز است

  • کد خبر : 13503
  • 19 آذر 1401 - 8:09
میزان انحراف آرد حدود ۵۰۰۰ تن در روز است
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه هنوز انحراف مصارف آرد وجود دارد، گفت: قرار است در فازهای آتی طرح به آن پرداخته شود. میزان انحراف نیز حدودا ۵۰۰۰ تن آرد در روز است.

به گزارش نویاب به نقل از ایسنا، محمد جلال با اشاره به طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان، اظهار کرد: فاز نخست این طرح  در اواخر اردیبهشت‌  در استان زنجان اجرا و پس از آنکه نتایج آن مشخص شد، ظرف مدت ۱۰۰ روز زیرساخت‌های آن در کشور به یک بلوغ قابل قبول رسید تا فرآیند فروش نان با ابزار جدیدی تحت عنوان کارت‌خوان هوشمند انجام شود.

وی با بیان این‌که کارت‌خوان هوشمند اصلی‌ترین ابزار فروش نان است، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۶ هزار نانوایی به این کارت‌خوان مجهز هستند که از این تعداد ۱۸ هزار کارت‌خوان (نانوایی) در روستاهای مختلف کشور موجود است. بر این اساس روزانه ۹.۵ میلیون تراکنش خرید نان از طرف مصرف کنندگان ثبت می‌شود. درواقع هدف از فاز یک طرح، مشاهده پذیر کردن زنجیره گندم، آرد و نان بوده است.

جلال در ادامه در مورد میزان رشد مصرف آرد یارانه‌ای توضیح داد: آرد یارانه‌ای توزیع شده بین نانوایان به صورت طبیعی سالانه ۲.۵ درصد رشد دارد. امسال به دلیل حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت در بازارهای موازی، انتظار می‌رفت مصرف نان در بین مردم افزایش یابد اما آمارها نشان می‌دهد که میزان مصرف آرد در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نداشته و مصرف معادل سال گذشته بوده است. دلیل آن هم ایجاد شفافیت و مشاهده پذیری زنجیره افرادی بود که انگیزه سوء استفاده داشتند.

مشاور وزیر اقتصاد به این سوال که میزان انحراف مصرف آرد چقدر بوده است؟ پاسخ داد: علی‌رغم افزایش قیمت در سایر اقلام غذایی، در سال جاری افزایشی در حوزه قیمت نان نداشتیم. البته هنوز انحراف مصارف آرد وجود دارد که قرار است در فازهای آتی طرح به آن پرداخته شود. میزان انحراف نیز حدودا ۵۰۰۰ تن آرد در روز است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=13503
  • منبع : اقتصاد آنلاین
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.