خسارت کشاورزان گلستانی از آفت سویا | کشت محصول به صرفه نیست

2 دقیقه - زمان مطالعه
کشت سویا

به گزارش نویاب به نقل از بازار، محمد جبلی اظهار کرد: بذرسویا را کیلویی ۴۰ هزار تومان تهیه کرده و بیش از پنج بار برای مبارزه با عارضه اختلال در غلاف بندی سویا از سهم استفاده کرده ام با اینحال متاسفانه محصول امسال هم به این بیماری مبتلا شد.

این کشاورز گلستانی افزود: برای چندمین سال متوالی است که مشکل غلاف بندی سویا داریم و از سم پاشی هم خسته شدیم انگار سم ها تاثیری برای مقابله با این آفت ندارند.

Ad image

وی با تاکید بر این نکته که جای مسئولان جهاد کشاورزی پشت میز نیست، ادامه داد: باید مدیران جهاد کشاورزی استان به مزارع کشاورزی بیایند و مشکلات کشاورزان از از نزدیک مشاهده و آن را به وضوح لمس کنند.

او با بیان این مطلب که مشکل از بذر است اما سم ها هم از کیفیت لازم برخوردار نیستند، می افزاید: بیمه کشاورزی هم رقم بسیار ناچیزی برای جبران خسارت در نظر گرفته است.

این سویاکار گلستانی اضافه کرد: برای کشت سویای امسال مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان هزینه کردم که بیمه کشاورزی تنها به پرداخت شش میلیون تومان خسارت بسنده کرد.

او با بیان اینکه کشت شالی به صرفه تر است، می افزاید: اگر دو هکتار از زمین هایم را شالی بکارم نیاز معیشت خانواده ام تامین می شود بنابراین به نظر می رسد که کشت سویا دیگر برای کشاورز مقرون به صرفه نیست.

به اشتراک بگذارید
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *