• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
معاون اقتصادی رئیس جمهور:

رعایت زنجیره ارزش در تولید محصولات کشاورزی اجتناب ناپذیر است

  • کد خبر : 13010
  • 06 آذر 1401 - 13:35
رعایت زنجیره ارزش در تولید محصولات کشاورزی اجتناب ناپذیر است
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: رعایت زنجیره ارزش از فرآوری تا بازاریابی برای رونق کسب و کار و اشتغال در تولید محصولات کشاورزی ضروری است.

به گزارش نویاب به نقل از ایرنا، محسن رضایی روز یکشنبه در بازدید از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک در شهرستان جویبار در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ایران برای موفقیت در آینده باید به سمت تولید محصولات کشاورزی به صورت صنعتی حرکت کند و سرمایه گذاری های جدید در این بخش ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: ایران از نظر تولید باکیفیت محصولات کشاورزی در جهان پیشرو است اما به دلیل رعایت نشدن زنجیره ارزش این محصولات برای کشور ارز آوری ندارند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اضافه کرد: می توانیم با کشاورزی صنعتی میلیاردها دلار برای کشور ارز آوری داشته باشیم و این پایانه صادراتی الگوی موفق برای ایجاد زنجیره ارزش در تولید محصولات کشاورزی است.

رضایی ادامه داد: باتوجه به این که شرکت هایی از این دست به امر خرید و فروش محصولات کشاورزی مشغول هستند نیاز به نقدینگی دارند و باید کارگروه ویژه ای برای اعطای تسهیلات به پایانه صادراتی روماک در سطح ملی تشکیل داد.

به گزارش ایرنا، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور روز یکشنبه به منظور بررسی ظرفیت های اقتصادی و حضور در نشست های گفتگوی دولت و بخش خصوصی و شورای برنامه ریزی و توسعه در قالب سفر ۲ روزه به استان مازندران سفر کرده است.

پایانه محصولات کشاورزی مازندران در جویبار نخستین مرکز لجستکی صادراتی محصولات کشاورزی این استان است که در ۲ فاز در دست اجراست. فاز اول این واحد زیرساختی در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار ساخته و به بهره برداری رسید.این پایانه شامل سالن های مجهز به دستگاههای خنک کننده و سرماساز است.

این پایانه در زمان بهره برداری تمامی امکانات تاسیساتی و تجهیزات لازم را برای آماده سازی، نگهداری، بازاریابی محصولات کشاورزی جهت تنظیم بازار داخلی و توزیع مدرن علمی محصولات کشاورزی و شیلاتی و تسهیل و تسریع در صادرات به طور یکپارچه را فراهم کرد.آماده‌سازی و بازاریابی محصولات کشاورزی به میزان ۳۳۰ هزار تن، نگهداری و ذخیره‌سازی ۹۰ هزار تنی انواع میوه، سبزی، گوشت قرمز و سفید و سایر محصولات، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی، ایجاد و معرفی برند ایرانی برای محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی و اصلاح نظام نوین و تنظیم بازار محصولات کشاورزی از جمله اهداف این پایانه است.

مازندران سالانه حدود هفت میلیون و ۵۰۰هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کند که به دلیل نداشتن پایانه صادراتی محصول کشاورزی توفیق چندانی در امر صادرات این محصولات در استان وجود نداشت و پایانه صادراتی روماک بخش زیادی از مشکلات این خطه شمال کشور در صادرات انبوه محصولات کشاورزی کاهش داد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=13010
  • منبع : ایرنا
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.