• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
2
نویاب گزارش می دهد؛

بی مهری ناتمام به کسبه مهرآیین گرگان/ ترافیک نفس بازاریان را گرفت

  • کد خبر : 10121
  • 04 مهر 1401 - 8:12
بی مهری ناتمام به کسبه مهرآیین گرگان/ ترافیک نفس بازاریان را گرفت
طرح های ترافیکی پر اشتباه و تکراری مانند نصب گارد فلزی جداکننده در خیابان «مهرآیین» گرگان علاوه بر اختلال در تردد خودروها موجب کاهش رونق کسب و کارها در این منطقه شده است.

نویاب: گرگان به عنوان مرکز استان گلستان با مشکلات و تنگناهای پرشماری دست به گریبان است که ترافیک و مشکلات مربوط به چگونگی تردد خودرو از مهم‌ترین این چالش‌ها محسوب می‌شود که این معضل خود را به اشکال مختلف نمایان ساخته است.

یکی از خیابان‌هایی گرگان که سال‌ها است با مشکل ترافیک روبرو بوده خیابان ۱۵ متری مهرآیین (پشت بازار امام) است.

حدود ۱۰۰ باب مغازه در این خیابان فعالیت صنفی و تجاری دارند که عمده‌ترین رسته شغلی آنها، توزیع و فروش اقلام الکترونیکی و برقی است.

فعالان این خیابان فراخور کالاهای عرضه شده، نیازمند آن هستند که در دوره‌های چند روزه، اقلام خریداری شده از شرکت‌ها و یا کارخانجات مختلف را با خودروهای سنگین و نیمه سنگین مانند خاور، نیسان و غیره به مغازه‌های خود منتقل کنند اما عرض اندک این خیابان توقف خودرو را با مشکل روبرو کرده است.

عرض اندک خیابان در کنار جانمایی ایستگاه اتوبوس سبب شد تا این مسیر به یکی از پردردسرترین معابر گرگان از نظر تردد، تبدیل شود.

این مشکلات کسبه این خیابان را بر آن داشت تا طی سالیان گذشته، چند بار خواستار جمع آوری ایستگاه اتوبوس از خیابان شوند اما با همه این تلاش‌ها مطالبه کاسبان این منطقه به نتیجه نرسید و در کمال تعجب شاهد نصب پارکومتر در این خیابان و نصب گاردریل‌های فلزی در وسط معبر مهرآیین هستیم.

4291920 بی مهری ناتمام به کسبه مهرآیین گرگان/ ترافیک نفس بازاریان را گرفت

این طرح ترافیکی که بر مبنای مصوبه شورای ترافیک گرگان اجرا شده مشکلات کاسبان این منطقه را دو چندان کرده است. عرض خیابان مهرآیین به نحوی است که در هر مسیر رفت یا برگشت، صرفاً امکان آمد و شد، دو خودرو در مجاور هم میسر است و با توجه به اینکه در اکثر اوقات یک خودرو در مجاور پیاده رو پارک شده، عملاً در هر مسیر امکان تردد یک خودرو فراهم می‌شود و این امر به یکی از دغدغه‌های کاسبان تبدیل شده است‌.

در این شرایط امکان توقف خودروهای حامل بار و کالا و تخلیه آن و یا حضور مشتریان ممکن نیست و در صورت ضرورت صرفاً در ساعات پایانی شب این موضوع محقق می‌شود

اهالی و کسبه این خیابان با مکاتبه با مدیریت شهری گرگان و راهنمایی و رانندگی گرگان خواستار چاره اندیشی عاجل برای این دغدغه و حذف جداکننده‌های فلزی و برداشتن تابلوهای پارکومتر هستند.

ایستگاه اتوبوس؛ عامل اصلی ترافیک مهرآیین

شعیب نیکو یکی از بازاریان خیابان مهرآیین به خبرنگار نویاب گفت: از زمانی که جداکننده فلزی و گاردریل در خیابان نصب شده، درآمد و فروش مغازه دارها به شدت کاهش یافته و تعداد مشتریان از نصف هم کمتر شده است.

وی ادامه داد: شهرداری گرگان برای مدیریت ترافیک در محدوده پشت بازار امام گاردریل نصب کرده، در حالی که مشکل اصلی منطقه ایستگاه اتوبوس و کیوسک‌های شهرداری است.

وی گفت: با وجود همه پیگیری‌های انجام شده از پلیس راهنمایی و رانندگی و مجموعه مدیریت شهری، اتفاق و اصلاحی در این خیابان رقم نخورده است.

نیکو بیان کرد: در این خیابان ده‌ها فقره، مغازه الکتریکی و البته تعمیرات لوازم برقی وجود دارد که در حال حاضر مشتری‌های خود را از دست داده‌اند زیرا در این خیابان حتی امکان توقف چند ثانیه‌ای ماشین هم وجود ندارد.

3488121 بی مهری ناتمام به کسبه مهرآیین گرگان/ ترافیک نفس بازاریان را گرفت

وی گفت: با نصب این گاردریل ها، مردم ترجیح می‌دهند که تعمیرات لوازم برقی و یا خرید خود را در سایر مناطق شهر انجام دهند.

اختلال در تردد خودروهای امدادرسان

سید محمد بهادر یکی از کسبه‌های قدیمی این منطقه هم به خبرنگار نویاب گفت: خیابان مهرآیین سال‌ها است، مورد بی مهری مجموعه مدیریت شهری گرگان قرار گرفته و با وجود آنکه کسبه منطقه از افراد پیشگام در پرداخت عوارض شهری و مالیاتی شهر بوده اما از جزئی‌ترین حقوق کسب و کار محروم هستند.

وی افزود: جانمایی ایستگاه اتوبوس در این منطقه، اقتصاد مغازه داران را از رونق انداخته و به سبب مشکلات ترافیکی از یک تصمیم نادرست، کسبه حتی امکان توقف چند ثانیه‌ای خودرو مقابل مغازه خود را هم ندارند.

نصب جداکننده فلزی به دلیل عرض کم معبر غیرکارشناسانه استبهادر گفت: حدود دو ماه قبل شهرداری به عنوان مجری کمیسیون ترافیک شهری، اقدام به نصب جداکننده فلزی در این خیابان کرد تا آمد و شد اتوبوس‌ها روان شود اما به علت عرض کم خیابان، این تصمیم از اساس غیرکارشناسی و غلط است.

وی توضیح داد: در خیابانی که به جز محل پارک خودرو مجاور پیاده راه، فقط یک ماشین می‌تواند حرکت کند چرا باید جداکننده فلزی نصب کرد.

بهادر ادامه داد: اگر یک خودرو چند ثانیه توقف کند و یا نقص فنی داشته باشد تمام این خیابان مسدود می‌شود و حتی نیروهای اورژانس و حتی آتش نشانی هم نمی‌توانند، تردد کنند.

وی گفت: با تصمیم فعلی و نصب گاردهای جداکننده، امکان تخلیه بار و حتی تردد گاری های دستی بین دو سوی خیابان غیرممکن شده و این موضوعات چالش‌های زیادی را ایجاد کرده است.

امکان توقف چند ثانیه‌ای ممکن نیست

بهادر ادامه داد: رسته شغلی مغازه داران خیابان بیشتر کالاهای برقی است که خرید و فروش اجناس از این واحدهای تجاری نیازمند بکارگیری و حمل با خودرو بوده و در شرایط فعلی حتی امکان توقف چند ثانیه‌ای خودرو مشتری وجود ندارد.

2820540 بی مهری ناتمام به کسبه مهرآیین گرگان/ ترافیک نفس بازاریان را گرفت

این کاسب خیابان مهرآیین افزود: در دو ماه اخیر بارها شاهد جر و بحث خودروهای عبوری با مغازه دارانی که در حال تخلیه بار خود هستند، بوده‌ایم که با وساطت مردم و سایر کسبه ختم به خیر شده ولی با این وجود چند فقره مشاجره و حضور پلیس ۱۱۰ هم داشته‌ایم.

وی گفت: اینکه به ما می‌گویند این طرح موقتی و آزمایشی است، امری مضحک است چرا باید کار ۱۰۰ درصد اشتباهی را انجام دهند که از اساس غلط بوده و بعد بگویند آزمایشی است.

بهادر عنوان کرد: به علت لبه‌های بُرنده این گاردهای فلزی شاهد پاره شدن تایر خودروهای عبوری و آسیب به اموال مردم بودیم که باید هر چه سریع‌تر فکری به حال این معضل شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مطالبه کسبه جمع آوری گاردهای وسط خیابان و انتقال ایستگاه اتوبوس به محل مناسب دیگر، جمع آوری تابلوهای مربوط به پارکومتر و نصب تابلو «توقف مطلقاً ممنوع» بوده تا امکان تخلیه و بارگیری کالا برای مغازه دارها فراهم شود.

جداکننده‌های فلزی برداشته می‌شود

مسئول واحد ترافیک شهرداری گرگان هم در حاشیه بازدید از این خیابان به خبرنگار نویاب گفت: شهرداری با اجرای اصلاحات و برداشتن گاردهای فلزی از سطح خیابان موافق است و می‌توانیم در طول یک روز این گاردها را برداریم.

محمد کریمی نژاد گفت: برداشتن این گاردها نیازمند مصوبه شورای ترافیک شهر گرگان بوده اما برای تسریع در کار، صورت جلسه‌ای دست‌نویس با امضای بنده و رئیس اتوبوسرانی گرگان به نماینده فرمانداری شهرستان ارائه شده تا شاهد تعجیل در برداشتن این گاردهای فلزی باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه احتمال دارد تا زمان برگزاری جلسه شورای ترافیک فاصله زمانی طولانی باشد لذا مقرر شد تا اخذ موافقت سایر اعضا و ابلاغ از طریق فرمانداری هر چه سریع‌تر انجام و این پازل‌های ترافیکی برداشته شود.

وی گفت: مقرر است جداکننده‌های پرسی پلاستیکی (گل میخ) نصب و تابلوی توقف مطلقاً ممنوع در حاشیه‌های دو طرف الحاق شود.

به گزارش خبرنگار نویاب، کسبه خیابان مهرآیین همچنان چشم انتظار هستند تا هر چه سریع‌تر تصمیم اشتباه شورای ترافیک گرگان اصلاح و به حق و حقوق مغازه داران این منطقه احترام گذاشته شود تا بتوانند علاوه بر خدمت رسانی به شهروندان، در این شرایط بد اقتصادی به کسب و کار خود بپردازند و فعالیت آنها تعطیل نشود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=10121
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.