تأمین ارز برای افزایش صادرات سالانه مس به ارزش ۴ میلیارد دلار

2 دقیقه - زمان مطالعه

به گزارش نویاب به نقل از ایسنا، سید آرش شهرآیینی تصریح کرد: نیاز ارزی طرح‌های توسعه مس کشور در سال آینده ۲.۵ میلیارد یورو برآورد شده که شامل تجهیزات مختلف و خدمات مهندسی است و برنامه ریزی تامین آن توسط این بانک انجام شده است.

مدیر تامین مالی خارجی بانک مرکزی همچنین افزود: شرکت ملی صنایع مس ایران متعهد به تامین ریال مورد نیاز طرح‌ها و تامین حداکثر تجهیزات مورد نیاز از داخل بر اساس مقررات موجود است.

Ad image

شهرآیینی تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید کاتد مس کشور به ۶۰۰ هزار تن به مرور زمان طی چهار سال محقق شده و در ادامه و برای حداقل یک دوره ۲۵ ساله، سالانه به میزان چهار الی پنج میلیارد دلار ارز صادراتی را نصیب کشور خواهد کرد.

امیر خرمی شاد – مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران – نیز با اشاره به توافق امضا شده است، تاکید کرد: قراردادهای اجرایی به منظور افزایش ظرفیت تولید کاتد مس این شرکت از سطح ۳۰۰ هزار تن فعلی به ۶۰۰ هزار تن به امضا رسیده و پیمانکاران در تمامی پروژه ها فعال  بوده و در حال پیشرفت فیزیکی مطلوب می باشند.

وی افزود: معدن دره زار و درالو با مجموع ارزش صادرات حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حال تست گرم بوده و به زودی افتتاح خواهد شد.

گفتنی است؛ تفاهم نامه پشتیبانی بانک مرکزی از طرح‌های توسعه ای شرکت ملی مس توسط معاونت ارزی بانک مرکزی و مدیرعامل مس به امضا رسیده است.

به اشتراک بگذارید
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *