• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور:

امکان مشارکت ۳۰ درصدی انبوه سازان در تامین منابع مالی جهش تولید مسکن فراهم است

  • کد خبر : 9976
  • 29 شهریور 1401 - 8:01
امکان مشارکت ۳۰ درصدی انبوه سازان در تامین منابع مالی جهش تولید مسکن فراهم است
رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن از آمادگی اعضای این کانون برای مشارکت در تامین منابع مالی مورد نیاز طرح جهش تولید مسکن تا سقف ۳۰ درصد قیمت تمام شده واحدهای مسکونی خبرداد.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار پکرد: الگوی مالی پیش بینی شده فعلی، برای طرح نهضت ملی مسکن به سبب ناتوانی مالی برخی از افراد جامعه هدف با مشکلات متعددی مواجه است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: تامین و پرداخت سهم اولیه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی از سوی متقاضیان مسکن، برای بسیاری از افراد مشمول جامعه هدف طرح نهضت ملی مسکن، رویه ای سخت و شاید غیرممکن باشد.

وی ادامه داد: براساس الگوی مالی پیشنهادی از سوی کانون سراسری انبوه سازان کشور، امکان مشارکت مالی اعضای این انجمن تا سقف ۳۰ درصد قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی مسکن فراهم خواهد شد.

مرتضوی گفت: براساس این طرح دولت می تواند زمین هایی را در قالب تهاتر در اختیار انبوه سازان قرار دهد تا سرمایه گذاران بخش مسکن بتوانند با مولدسازی این عرصه ها و ساخت واحدهای جدید در آینده، فضای تولید مسکن در کشور را رقابتی‌تر کنند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور ادامه داد: در صورت پذیرش این طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی علاوه بر اینکه مشکل بخشی از متقاضیان واقع در دهک های پایین در تامین سهم آورده اولیه برطرف می شود، زمین هایی در اختیار انبوه سازان قرار می‌گیرد تا صنعت ساختمان سازی رونق دوباره بگیرد.

مرتضوی گفت: با الگوی مالی پیشنهادی و ورود منابع مالی انبوه سازان و سازندگان شاهد سهولت و سرعت در انجام پروژه های نهضت ملی مسکن خواهیم بود و کندی و عدم حصول خروجی های مناسب فعلی برطرف می شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9976
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.