• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی؛

ضرورت توجه وزارت جهاد کشاورزی به گلستان/ از تمام ظرفیت استان استفاده شود

  • کد خبر : 9843
  • 23 شهریور 1401 - 14:51
ضرورت توجه وزارت جهاد کشاورزی به گلستان/ از تمام ظرفیت استان استفاده شود
مهاجر، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه گلستان یک استان مولد در حوزه کشاورزی است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی توجه ویژه ای به این بخش دارد تا از تمام ظرفیت استان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار نویاب، علیرضا مهاجر ظهر چهارشنبه در همایش جهش تولید دیمزارها، اظهارکرد: بحران غذا در کنار بحران انرژی از مشکلات اصلی جامعه بشری است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در جنگ اوکراین و روسیه بحران غذا در دنیا خود را به خوبی نشان داد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در تمام سخنان خود به امنیت غذایی مخصوصا توجه به کالاهای استراتژیک مانند گندم و کلزا اشاره دارد.

مهاجر ضمن اشاره به اینکه کشور باید در تولید کالاهای استراتژیک به خودکفایی برسد، افزود: گلستان یک کشور کامل از لحاظ آب، خاک، دشت، دریا، مراکز علمی و تحقیقاتی که کمتر از آن استفاده شده و همچنین نیروی انسانی فعال و کارآمد در این حوزه است.

وی ادامه داد: متاسفانه تنها ۴۰ درصد از ظرفیت تولید گلستان استفاده شده و این استان موفق به استفاده از همه ظرفیت های خود در بخش تولید نشده است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، گفت: خرده مالکی یکی از مشکلات اصلی بخش کشاورزی است و با در نظر گرفتن مزارع کشاورزی به مانند یک کارخانه از تقسیم آن در قالب ارث و یا تغییر کاربری جلوگیری شود.

مهاجر با بیان اینکه خرده مالکی آینده کشاورزی را به خطر می اندازد، تاکید کرد: اصل ماجرای کشاورزی تولید است نه اشتغال و ما باید به سمتی برویم تا بتوانیم از مزارع حداکثر بهره وری را داشته باشیم.

وی افزود: اگر بتوانیم از منابع و تکنولوژی روز دنیا در بخش کشاورزی استفاده کنیم با کمترین میزان استفاده از آب قابلیت سیر کردن ۲۵۰ میلیون نفر را داریم .

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد آب در بخش کشاورز هدر می رود، یادآور شد: مقام معظم رهبری به کشت در دیمزارها توجه ویژه دارند و اگر بتوانیم این بخش را توسعه دهیم در زمینه کشاورزی تحول بزرگی خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9843
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.