• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
0
مدیرکل شیلات گلستان:

بالغ بر ۱۵ میلیون دلار میگو از گلستان صادر شد

  • کد خبر : 9519
  • 14 شهریور 1401 - 11:28
بالغ بر ۱۵ میلیون دلار میگو از گلستان صادر شد
جباری، مدیرکل شیلات گلستان درآمد استان از صادرات میگو را بالغ بر ۱۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: صادرات به کشورهایی نظیر چین، روسیه، کشور های آسیای میانه و حوزه خلیج فارس انجام می شود.

اسماعیل جباری، در گفتگو با خبرنگار نویاب از آغاز برداشت میگو از تنها مرکز پرورش میگو در حاشیه دریای خزر خبر داد و اظهار کرد: پیش بینی می شود از این مزرعه که در شهرستان گمیشان قرار دارد بیش از سه هزار و ۵۰۰تن میگو برداشت شود.

مدیرکل شیلات گلستان ادامه داد: لایروبی به موقع و جاری شدن آب در مزارع سبب شد تا عملیات ذخیره سازی میگو یک ماه زودتر انجام شود.

وی اشاره به اینکه۷۰درصد مزارع شیلات زیر کشت میگو است، یادآور شد: میانگین رشد میگو در مقایسه با سال گذشته ۱.۵ برابر افزایش یافته است.

جباری با بیان اینکه در هر هکتار استخرپرورش میگو به طور میانگین سه تن میگو تولید می شود، افزود: بعد از برداشت، میگو به مراکز عمل آوری منتقل می شود تا برای بسته بندی و صادرات آماده شود.

او در ادامه ضمن اظهار خرسندی از عدم بیماری در مزارع میگو استان، خاطرنشان کرد: حضور ناظرین مقیم مانع از بروز بیماری در مزارع میگو شد.

مدیرکل شیلات گلستان ضمن بیان اینکه هفت مرکز عمل آوری میگو در استان وجود دارد، ادامه داد: در سال جاری حدود سه هزار و ۵۰۰ تن میگو عمل آوری می شود ضمن اینکه۳۰ درصد مزارع غیرفعال فاز یک، در سال آینده فعال خواهد شد.

مدیرکل شیلات گلستان درآمد استان از صادرات میگو را بالغ بر ۱۵ میلیون دلار دانست و افزود: صادرات به کشورهایی نظیر چین، روسیه، کشور های آسیای میانه و حوزه خلیج فارس انجام می شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9519
  • منبع : نویاب
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.