• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1
مدیر دفتر محیط زیست آب منطقه ای گلستان خبرداد؛

شناسایی ۹۴مورد آبیاری مزارع گلستان با آب های آلوده

  • کد خبر : 9186
  • 07 شهریور 1401 - 13:35
شناسایی  ۹۴مورد آبیاری مزارع گلستان با آب های آلوده
گرگان- مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری ۹۴ مورد آبیاری مزارع با آب های آلوده شناسایی و گزارش شد.

به گزارش نویاب به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان عبدالرضا کابلی، اظهار کرد: گزارش ۹۴ مورد آبیاری مزارع با آب های آلوده برای دستگاه های نظارتی و متولی موضوع ارسال شده است.

مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: آبیاری مزارع و زمین های کشاورزی با آبهای آلوده یکی از مشکلات مورد توجه مسئولان است.

وی با بیان این نکته که این موضوع با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد، افزود: انواع سبزی، صیفی و محصولاتی که در اراضی کشاورزی با آب های آلوده آبیاری می شوند، ممکن است بدون نظارت برشیوه آبیاری وارد بازار شوند.

کابلی بیان کرد: براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی مانند آلوده کردن آب آشامیدنی و توزیع آن، دفع غیر بهداشتی فضولات دامی و مواد زائد، تخلیه سموم در رودخانه ها و استفاده غیرمجاز از آب های آلوده یا پساب تصفیه خانه فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است.

وی اضافه کرد: مطابق ماده ۴۶ قانون توزیع عادلانه آب، سازمان حفاظت محیط زیست مسئولیت پیشگیری از آلوده ساختن منابع آبی را برعهده دارد.

وی در خاتمه با تاکید بر این نکته که شرکت آب منطقه ای مسئولیت قانونی در این خصوص ندارد، افزود: اما همواره این شرکت در قالب بازدیدهای ادواری آبیاری مزارع را بررسی می کند و درصورت مشاهده تخلف ضمن تذکر و اخطار، گزارش لازم را به مراجع ذیربط اعلام می کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9186
  • منبع : شرکت آب منطقه ای گلستان
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.